Tantárgy adatlapja
Ennek az alapozó kurzusnak a célja a hallgatók személyre szabott önálló nyelvtanulási stratégiáinak kifejlesztése. Az önálló tanulást lehetővé tevő tanulási segédanyagok megismertetésén túl a kurzus nagy hangsúlyt fektet az idegen nyelven történő kommunikáció készségszintre való emelésére. A kurzus célja továbbá, hogy a hallgató képes legyen egy adott szövegen belül a lényeges elemek és információk felismerésére és a szöveg tartalmának rövid összefoglalására mind írásban mind szóban.
A kurzus közvetett célja, hogy a hallgatók nyelvi kifejezőkészsége és nyelvtani ismeretei előtanulmányaiktól függően, a Közös Európai Referenciakeretben definiált A1 szintről B1 szintre, vagy B1 szintről B2 szintre fejlődjön. A nyelvi kompetencia fejlődését a nyelvtani struktúrák ismétlésével, fejlesztésével, szókincsbővítő feladatok valamint olvasás és hallás utáni szövegértést elősegítő gyakorlatok segítségével kívánjuk elérni.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Nyelvtől és tudásszinttől függően az adott nyelven elérhető tankönyvsorozat.
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudás
Ismeri a szak egyes területeinek alapvető szakkifejezéseit az adott nyelven.
Jártas az idegen nyelvű szövegek feldolgozásában, elemzésében és előállításában.
>b) képesség
Képes az adott nyelven eligazodni a szakirodalmakban, különös tekintettel a szakterminológiára.
Képes önállóan írásos elemzések elkészítésére az adott nyelven, elvégzett feladatainak szakmai közönség előtti bemutatására szóban és írásban.