Tantárgy adatlapja
A
kurzus célja, hogy a hallgatók gyakorlati média tartalom előállítási
készségekre tegyenek szert illetve fejlesszék meglévő készségeiket. A félév
során a kompetencia fejlesztés kiterjed a nyomtatott sajtó, a rádió, a
televízió, a film és a hálózati felületekhez kapcsolódó tartalmak előállításának gyakorlására. A
tartalmak szövegszerű és vizuális megformálása mellett az előállításhoz
szükséges technikai apparátus működtetésének elsajátíttatása is célja a
kurzusnak. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) |
Kötelező
olvasményok: Nowell-Smith, George (szerk.) Új
Oxford film enciklopédia. Budapest, Glória. 2003 ANTHONISSEN, Peter Frans: Kríziskommunikáció. Budapest, HVG,
2009. 42-88, 159-199, 221-255. BERNÁTH László (szerk.): Bevezetés a
műfajismeretbe. Dialóg Campus Kiadó, Budapest, 2008, 47-294
"font-size:12.0pt"> HARLE Tamás: Az újságírás mestersége és
művészete. Kék Európa Stúdió, Budapest, 2012 Ajánlott
olvasmányok: RADETZKY András: A helyi rádió.
Gondolat, Budapest, 2011, 166-176. ANDOK Mónika: A hírek története.
L’Harmattan, Budapest, 2013 |
Azoknak
az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás,
képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - a kommunikáció
és média területét meghatározó társadalmi, strukturális tényezőinek
megismerése - szakmai
innováció perspektíváinak elsajátítása b) képességei - a szakterület
összefüggéseiben való eligazodás - szakmai
szóhasználat során a szakmai szókincsek magabiztos használata c)
attitűdjei - nyitottság a
szakmai innováció iránt - szakmai
módszerek tudatos képviselete d)
autonómiája és
felelőssége a szervezeti struktúrában önállóan és
felelősséggel szervezi munkáját önálló, konstruktív és asszertív az
intézményen belüli és kívüli együttműködési formákban |