Tantárgy adatlapja
A
médiakutatás kurzus elsődlegesen a kutatási technikák megismertetését célozza
a hallgatók számára. Feladatának tekinti, hogy a szeminárium résztvevői
konkrét elemzések révén próbálhassák ki a különböző médiakutatási technikákat,
melyek módszertanának megismertetése és alkalmazása egyaránt az óra feladatai
közé tartozik. A hallgatók az órán médiaelemzés révén kurrens társadalmi
jelenségeket vizsgálnak. A megismert módszerek között szerepel: a
tartalomelemzés, a diskurzuselemzés, a narratívaelemzés, a szemiotikai- és
retorikai elemzés, valamint az intézményelemzés. A hallgatók az egyes
területek szakmai megismerése után, órai feladatban közösen elemeznek, majd
tudásukról saját kutatási feladat elvégzésével adnak számot. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom Stokes,
Jane: 2008 A média- és kultúrakutatás
gyakorlata. Gondolat Kiadó, Budapest ISBN 9789636931223 Belinszki
Eszter: 2000 A kritikai kultúrakutatás a médiaelemzés gyakorlatában. In.: Médiakutató 2000 ősz Császi
Lajos: 2008 Médiakutatás a kulturális fordulat után. In. Médiakutató 2008 ősz Krippendorff, Klaus. 1995. A tartalomelemzés módszertanának alapjai,
Balassi, Budapest. ISBN 963 7873 80 5 Tikk Domonkos.
2007.Szövegbányászat, Typotex
Kiadó, Budapest. ISBN 978 963 9664 45 6 Ajánlott irodalom Bertrand, Ina – Hughes, Peter, 2005, Media Research Methods. New York.
Palgrave ISBN 978 033 3960 943 Jensen, Klaus
B.– Jankowsky, Nicholas W. (eds.), 2002, A
Handbook of Qualitative Methodologies for Mass Communication Research.
London, Routledge. ISBN 0 203 40980 9 Treadwell, Donald, Introducing communication research,
Thousand Oaks, Sage, 2011, ISBN 978 1 4129 4457 Vicsek Lilla, Fókuszcsoport. Elméleti megfontolások és
gyakorlati alkalmazás, Bp., Osiris, 2006, ISBN 963 389 882 X |