Tantárgy adatlapja
A huszadik századi és kortárs magyar irodalom főbb korszakainak, irányzatainak és alkotóinak megismerése Olvasási és értelmezési stratégiák elsajátítása a kortárs irodalmi szövegek befogadása során A huszadik századi és kortárs világirodalom főbb irányzatainak és alkotóinak megismerése |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: 1. Kulcsár Szabó Ernő: A magyar irodalom története 1945-1991. Argumentum, 1994. 2. Szegedy-Maszák Mihály (szerk.): A magyar irodalom történetei III. Gondolat, 2007. 3. Olasz Sándor:
le="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;font-style:italic;">Mai magyar regények. 4. Thomka Beáta: Beszél egy hang. Elbeszélők, poétikák. Kijárat Kiadó, 2001. 5. Világirodalom (szerk. Pál József), Akadémiai Kiadó, 2005. 6. Wolfgang Kaiser: A modern regény keletkezése és válsága. In: Narratívák 2. (Szerk. Thomka Beáta), Kijárat Kiadó, 1998.; 7. Viktor Zmegac: Történeti regénypoétika. In: Az irodalom elméletei I. Jelenkor Kiadó, 1996.;
Ajánlott irodalom: 1. Pál József – Újvári Edit: Szimbólumtár. Balassi Kiadó, 1997. 2. Kulcsár Szabó Ernő: A zavarba ejtő elbeszélés. Kozmosz Könyvek, 1984. > 3. Thomka Beáta: Beszél egy hang. Elbeszélők, poétikák. Kijárat Kiadó, 2001. 4. A Digitális Irodalmi Akadémia honlapja: www.irodalmiakademia.hu 5. Gerald Genette: Az elbeszélő diszkurzus. In: Az irodalom elméletei I. (Szerk.: Thomka Beáta) Pécs, Jelenkor Kiadó, 1996.; 6. Dorrit Cohn: Áttetsző tudatok. In: Az irodalom elméletei II. (Szerk.: Thomka Beáta) Pécs, Jelenkor Kiadó, 1996.; 7. Bényei Tamás: Apokrif iratok: mágikus realista regényekről. Debrecen, Kossuth Egyetemi Kiadó, 1997. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása , amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
pl.: a) tudása Alkotók, irányzatok, stílusbeli és műfaji változások a huszadik századi magyar és világ- irodalomban. b) Képességei: Olvasási és értelmezési stratégiák elsajátítása a kortárs irodalmi szövegek befogadása során. |