Tantárgy adatlapja
Az előadás keretében a műemléki kutatás módszertanával ismerkednek meg a hallgatók. Az óra felkészíti a hallgatóságot a téma szakirodalmában való eligazodásban, a levéltári, a közgyűjteményi és a helyszíni kutatás módszereiben. Az előadás igyekszik minél többféle műemléki problémát és annak megoldási lehetőségeit megismertetni a hallgatókkal. Ennek érdekében többféle épülettípust tanulmányozunk különböző korokból, mélyebb elemzések keretében. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Marosi Ernő: Műemlékkutatás és művészettörténet-írás, in: Művészet XXVI (1985), 8.sz. 2-7. D. Mezey Alice: A műemlékek helyszíni építéstörténeti feltárásának fontosságáról és tudományos feldolgozásuk jelentőségéről, in: Műemlékvédelmi Szemle IX (1999), 5-17. Feld István: Kutatás — dokumentáció — rekonstrukció, in: Műemlékvédelmi Szemle IX (1999), 27-56. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudá
le="font-family:'PT Sans';font-size:11pt;font-style:italic;">s, ké |
a) tudása Elsajátította az épített és a művészeti örökség védelmével, a műalkotások megőrzésével, gondozásával és közvetítésével kapcsolatos alapvető műemlékvédelmi ismereteket. b) képességei Képes az adott kutatási feladattal adekvát módszertani eszközök kiválasztására. Képes kutatási tervek, szakterületi és interdiszciplináris együttműködések előkészítésére és megtervezésére. |