Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Műhelymunka
Tárgy kódja: BMLNM00300M
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/20/0
Kreditérték: 6
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Barcsák Marianna
Tárgyleírás:

A tantárgy céljának rövid ismertetése:

Célja a kora gyermekkori intervenció, illetve az kora gyermekkori inklúzió tárgykörében végzett elméleti vagy empirikus megfigyelések, elemzések révén részletes ismeretszerzés az egyéni érdeklődésnek megfelelő jelenségekről, a tudományos igényű diskurzus és munka feltételeinek és készségeinek elsajátítása. Együttműködés, interjú az adott területek szakembereivel, betekintés az inklúzió, integráció és a tanácsadás feladataiba, ellátórendszereibe.

Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:

-

Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:

-

A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Rick A. Houser (2020) Counseling and Educational Research: Evaluation and Application. SAGE. London.

Wilczenski, F. L., Schumacher, R. A., & Cook, A. L. (2010). School Counseling Principles: Mentoring and Supervising. American School Counselor Association.

Irina Abankina -  Ludmila Filatova  (2021) Counseling for Parents of Preschoolers. Monitoring of Education Markets and Organizations (MEMO), 2021, vol. IB_4, issue 20, 1-42.

Galia Taller-Azulay, Tali Heiman, Dorit Olenik-Shemesh (2022) The Role of the Educational Counselor in the Inclusion and Integration Processes. In. European Journal of Special Education Research. Vol. 8. Nr.2.

Papp Gabriella (2012) Az integráció, inklúzió fogalmak tartalmi elemzése gyógypedagógiai megközelítésben nemzetközi és magyar színtéren, https://epa.oszk.hu/03000/03047/00058/pdf/EPA03047_gyosze_2012_4_295-304.pdf

Tukacs Anita (2011) Inklúzió és integráció a közoktatásban. Feladatgyűjtemény. Pécsi Tudományegyetem.

Perlusz Andrea (2020) Az inkluzív intézményvezetés és az inkluzív nevelés-oktatás összefüggései Educatio 29 (3), pp. 350–362.

DOI: 10.1556/2063.29.2020.3.2

Varga Aranka (2015) Az inklúzió szemlélete és gyakorlata. Pécsi Tudományegyetem.

David J. Weiss (2017) Computerized Adaptive Testing for Effective and Efficient Measurement in Counseling and Education. In. Measurement and Evaluation in Counseling and Development.  2004. Pages 70-84.

Barbara Peeks (1993) Revolutions in Counseling and Education: A Systems Perspective in the Schools In. Elementary School Guidance & Counseling. Vol. 27, No. 4, SPECIAL ISSUE: PARENTS, FAMILIES, AND SCHOOLS (April 1993), pp. 245-251 (7 pages)

A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

-

Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:

-

 

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

neveléstudomány BMLB-XNTM mesterképzés (MA/MSc) Levelező magyar 4 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe