Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Műveltségterületi csoportos tanítási gyakorlat 2. - Történelem és állampolgári ismeretek (hon- és népismeret) és etika
Tárgy kódja: BBLTI61800
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/15/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Dr. Juhász Márta Klára
Tárgyleírás:

A TANTÁRGYELEM CÉLJA:

    A 6–12 éves tanulók pszichológiai sajátosságainak, fejlesztésük pedagógiai lehetőségeinek megtapasztalása,

    a tudatos tanítói munka és az ehhez szükséges komplex látásmód kialakítása,

    a tanítás–tanulás önálló szervezésének, irányításának a fejlesztése,

    a választott műveltségterületen a tanítási órák tudatos tervezése (előkészületi vázlat, óratervezet készítése), kivitelezése, szakszerű és tudatos elemzése,

    a tanítói pályához való pozitív viszonyulás erősítése.

TANANYAG:

    a csoport előtti előkészületi, tanítási és elemző órákon való aktív részvétel az 1–6. évfolyam valamelyikén,

    előkészületi vázlatok írása, a megtartandó óra vázlatának és lehetőség szerint emlékeztetőjének szakszerű elkészítése,

    a tanítási órához kapcsolódóan tanulói füzetek, felmérők javítása, értékelése,

    helyettes tanítói feladatok ellátása,

    a tanulói csoportok aktuális fejlesztési igényeihez alkalmazkodó feladatválasztás, óravezetés,

    aktív kezdeményező, okfeltáró és a problémákra megoldást kereső óraelemzés.

KÖVETELMÉNYEK:

    tapasztalják meg a gyakorlatban azokat a tantárgy-pedagógiai ismereteket, amelyek a 6-12 éves korosztály alapkészségeinek alakításához szükségesek,

    a hallgatók használják az elsajátított tanulásirányítási módszereket és munkaformákat, az integrált és differenciált oktatás eszköztárát, a szakmai, tantárgy-pedagógiai ismereteket,

    legyenek alkalmasak a nevelő-oktató munka tervezésére, szervezésére, a tanulási folyamat aktuális fejlesztési igényeket és tanulási helyzetet mérlegelő irányítására, a tanulók készségeinek, képességeinek alakítására, fejlesztésére, az adódó nevelési helyzetek megoldására,

    rendelkezzenek fejlett kommunikációs készséggel, a fenntartható fejlődés igényelte felelősségérzettel, minőségtudattal, hatékony munkaszervezési készséggel, saját tevékenységük szakszerű, tudatos elemzésével,

    rendelkezzenek felelősségérzettel, feladatvállalási készséggel, a művelődés igényével, esztétikai fogékonysággal, kritikai érzékkel, a kollegalitás készségével.

A szakmai gyakorlaton nyújtott hallgatói teljesítmény értékelési módszerei

A csoportos gyakorlat részjegyeinek átlaga képezi a félév végi gyakorlati jegyét.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe