Tantárgy adatlapja
A szeminárium az ókortörténeti előadások (Ókori Hellász és
Róma) tematikáját követve vezeti be a hallgatókat az ókortörténet
részletesebben megismerhető világába, valamint az ókortörténeti kutatás
módszertanának legfontosabb kérdéseibe. Az órák során a politikatörténet
problémái mellett érintjük az adott térségek társadalomtörténetének,
vallástörténetének és művelődéstörténetének legfontosabb kérdéseit is. A
kurzus a hallgatók elmélyülhetnek egy-egy problémakörben miközben
elsajátítják a szöveges és a régészeti források elemzésének alapvető
módszertanát is. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom
(jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás
adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Alföldy, G.: The Social History of Rome. Routledge, 1984. Robinson, Eric W. (ed.): Ancient Greek Democracy. Reading
and Sources. Blackwell 2004. Ajánlott irodalom Parkin, T. G. – Pomeroy, A. J.: Roman Social History. A
sourcebook. Routledge 2007. Dolansky, F. – Raucci, S.: Rome. A Sourcebook on the
Ancient City. Bloomsbury 2018. Dillon, M. – Garland, Lynda: Ancient Rome. Social and
Historical Documents from the Early Republic to the Death of Augustus.
Routledge 2005. Cook, B. F.: Reading the Past. Greek Inscriptions. UCP
1987. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak,
kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása,
amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
tudása - megismeri az ókori görög és római kultúra főbb
forrástípusait, - bevezetést kap az ókori kultúrák társadalom-, gazdaság-
és vallástörténetével kapcsolatos forrásokba képességei elsajátítja az ókori források tanulmányozásának és
értelmezésének módszertanát, a szeminárium során képessé válik arra hogy az órán
elsajátított forráselemzési módszereket önálló alkalmazására |