Tantárgy adatlapja
A kurzus
célja a hallgatók valószínűleg heterogén írásbeli és szóbeli
kifejezőképességének fejlesztése folyamatos gyakorlás, szóbeli és írásbeli
feladatok elvégzése által. Az órákon irodalmi és publicisztikai szövegek
olvasása által tudatosításra kerülnek stilisztikai, nyelvtani és kohéziós
elemek. A kurzus első számú célja az, hogy a hallgatók minél
választékosabban, megfelelő szókinccsel és stílusban fejezhessék ki
véleményüket olasz nyelven különböző, az aktuális itáliai kultúrához
kapcsolódó témákban. Ilyen módon a nyelvhasználat fejlesztésén keresztül
képet kapnak Olaszország egykori és mostani kulturális, mindennapi
szokásairól is, amiben a kurzuson használt szövegek és audiovizuális anyagok
is segítséget nyújtanak. |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Guastalla, Carlo: Giocare
con la letteratura, Firenze, Alma Edizioni, 2002, 88-86440-32-4 Novelli, Silverio: Si
dice? Non si dice? Dipende, Bari, Editori Laterza, 2014,
978-88-581-2053-8 Marin, Telis: Nuovo
Progetto Italiano 3, Roma, Edizioni Edilingua, 2008 978-960-693-004-1 Nocchi, Susanna: Nuova
grammatica pratica della lingua italiana, Firenze, Alma Edizioni, 2014,
978-88-618-2247-4 Nocchi, Susanna – Tartaglione,
Roberto: Grammatica avanzata della
lingua italiana, Firenze, Alma Edizioni, 2009, 978-8889237281 |