Tantárgy adatlapja
A kurzus
célja korunk publicisztikai szaknyelvének vizsgálata, összehasonlítva azt az
előző század nyelvezetével. A különböző rétegnyelvek közös elemeinek és
eltéréseinek elemzése után a szókincs kerül górcső alá (rövidítések, ,
neologizmusok, jövevényszavak, sztereotípiák). Az újságírás nyelvének
vizsgálata arra is szolgál, hogy megfigyelhessük Itália képének változását a
médiában, a II. világháború utáni időszaktól egészen az utóbbi évtizedekig,
végül napjainkig. Végigkövetjük az újságírás, ezzel együtt az írás és az
olvasás folyamatának változásait, párhuzamosan Olaszország képének és az
igényeknek a módosulásával. Olvasott szövegek, audiovizuális anyagok
segítségével kerül megvilágításra egy önnön identitását kereső ország,
történelmi, társadalmi és kulturális szempontokból. |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Aa.Vv., Storia del giornalismo italiano. Dalle origini ai giorni nostri,
UTET, Torino 2004. ISBN: 978-8877504470 G. Santambrogio, Lezioni di giornalismo, S. Brambilla, La professione della scrittura, CUSL, Milano 2001. ISBN:
978-8881320530 |