Kötelező irodalom:
•
Andok Mónika:
2011 Folytonosság és változás a 21. század alakuló sajtótörténetében. Új
utakon a zsurnalizmus: a digitális újságírás. In.: Széchenyi Ágnes – Martin
József (szerk.): Klió és a médiagalaxis. Tanulmányok a 70 éves Buzinkay Géza
tiszteletére. Corvina Kiadó, Budapest pp. 21-37 ISBN 978 963 13 6019 6
•
Asa Briggs -
Peter Burke: A média társadalomtörténete Gutenbergtől az internetig, Napvilág
kiadó, 2012. (280-369)
•
Bajomi Lázár
Péter: Hírközlés tegnap és ma, Médiakutató 2009.
•
Deuze, Mark: A
web és a webes újságírás típusai, Médiakutató, 2003 ősz
•
Elkészült a
digitális világtérkép - Nem fogunk elszállni a helyünktől, portfolio.hu,
2017. július 30
•
http://www.portfolio.hu/vallalatok/it/elkeszult_a_digitalis_vilagterkep_nem_fogunk_elszallni_a_helyunktol.257965.html
•
Fehér Katalin:
Digitalizáció és új média, Akadémiai kiadó, 2016.
•
Gerényi Gábor:
Internetes tartalomszolgáltatás, Elektromédia Kft. k., 2009., ISBN:
9789638824004, Üzleti modellek (12-23), Portálok (24-34), Felhasználói
tar
talmak (34-46), Blogok (46-56)
•
Habók Lilla: A
Facebook és a Google irányítja az olvasókat, hwsw.hu, 2017. május 24.
•
https://www.hwsw.hu/hirek/57287/parsely-forgalomtereles-hirolvasas-hirforras-cikkek-facebook-google.html
•
Ihász Ingrid:
Le a rossz beidegződésekkel! 2017. március 2.
•
http://rabbitblog.hu/2017/03/02/le-rossz-beidegzodesekkel/?utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=Rabbitblog
•
Így gyűri maga
alá a Facebook az egész világot, Origo, 2017.05.21.
•
http://www.origo.hu/gazdasag/20170519-a-facebook-felhasznaloinak-varhato-bovulese.html
•
Klausz Melinda:
Megosztok, tehát vagyok. Szakértői kérdések és válaszok a közösségi médiáról.
Athenaeum Kiadó, 2017.
•
Kódolva volt a
Yahoo bukása
•
http://index.hu/tech/2017/01/18/yahoo/
•
Marinov Iván:
Jobban csinálni, A Google alapításának története. In: HVG Extra Business,
2013/01., 25-28.
•
Nagy Nikoletta:
Lehet még a mesterséges intelligenciáról újat mondani?
•
http://www.origo.hu/tudomany/20161129-lehet-meg-a-mesterseges-intelligenciarol-ujat-mondani.html
•
Nic Newman:
Media, Journalism and Technology Predictions 2017
•
http://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/publication/journalism-media-and-technology-trends-and-predictions-2017
•
Szűts Zoltán:
Az internetes kommunikáció története és elmélete. Médiakutató 2012 tavasz.
•
Tíz év, és rá
sem ismersz a digitális világra
•
http://www.tozsdeforum.hu/extra/tech-tudomany/tiz-ev-es-ra-sem-ismersz-a-digitalis-vilagra-76438-1.html
ass="MsoListParagraphCxSpLast" style="margin-left:19.7pt;mso-add-space:
auto;text-indent:-18.0pt;mso-list:l2 level1 lfo3">•
Tófalvy Tamás:
Digitális technológia, kultúra és az újságírás határai: Hogyan formálja a
kultúra technológiát?, Médiakutató, XVI. évf. 3. szám
Ajánlott irodalom:
•
Andok Mónika:
Digitális média és mindennapi élet - Konvergencia, kontextus, közösségi
média, L'Harmattan Kiadó, 2016.
•
A YouTube-on
zajlik a digitális piac paradigmaváltása
•
http://kreativ.hu/digitalis/cikk/a_youtube_on_zajlik_a_digitalis_piac_paradigmavaltasa
•
A média és a
jövő generáció
•
http://www.mmonline.hu/cikk/a_media_es_a_jovo_generacio
•
Az android és
az ios uralja a mobilpiacot. 2017. március 6.
•
http://hu.ign.com/mobile/21547/news/az-android-es-az-ios-uralja-a-mobilpiacot<
/span>
•
Mindent felfalt
az Android és az iOS
•
https://www.hwsw.hu/hirek/56838/okostelefon-platform-gartner-android-google-apple-ios-2016q4.html
•
Az Apple.com
húsz éve
•
http://index.hu/mindekozben/poszt/2016/10/27/az_apple.com_husz_eve/
•
A Google Chrome
vette át a vezetést a böngészők listáján
•
http://www.origo.hu/techbazis/20170110-a-google-chrome-lett-a-legnepszerubb-bongeszo.html
•
Balogh Csaba: A
milliárdos kártérítés története – Apple kontra Samsung. In: IT trendek és
technológiák, HVG kiadó, 2013, 34-37.
•
Bodoky Tamás:
Támad a civilmédia. Médiakutató, 2008. nyár.
•
Bodoky Tamás: „Nincs
tévém, nem olvasok papírújságot”. Médiakutató, 2007 nyár
•
Bódi Zoltán
2004. A világháló nyelve. Internetezik és internetes nyelvhasználat a magyar
társadalomban. Gondolat Kiadó, Budapest.
•
Bőgel György:
Blogvilág, Budapest, HVG Kiadói Zrt., 2006, ISBN 9639686034
•
Briggs, Mark:
Journalism 2.0. How to Survive and Thrive. A digital literacy guide for the
information age (2007) (PDF), Chapter 2., 5.,
•
Crystal David:
Language and the Internet. Cambridge University Press – E-book.
•
Davis,
Benjamin: The need for a „digital media pyramid”, 2010.
(http://www.ojr.org/ojr/people/bendavis/201002/1823/)
•
Denis Mcquail:
A tömegkommunikáció elmélete, Osiris, 2003
•
Deuze,
Mark: Utopia versus Dystopia: When
Online Journalists Contemplate Their New Medium. In.: Journal of New Media
and Culture. 2006-7 Winter Vol. 4. Issue 1.
•
Dömös
Zsuzsanna: 25
éves lett a világ első weboldala, Origo, Techbázis, 2015.12.21.
•
Elhunyt az
internet atyja, világunk formálója: Bob Taylor
•
https://www.pcguru.hu/hirek/elhunyt-az-internet-atyja-vilagunk-formaloja-bob-taylor/40976
•
Elindul a
YouTube saját tévészolgáltatása
•
http://www.origo.hu/techbazis/20170301-a-youtube-harcba-indul-a-tevecsatornak-ellen.html
•
Fizetős
tartalommal kísérleteznek a megyei lapok online-jai
•
http://24.hu/media/2017/01/27/fizetos-tartalommal-kiserleteznek-a-megyei-lapok-online-jai/
•
Fehér Katalin:
A virtuális valóság és az újmédia generációja. Médiakutató, 2008, tavasz.
•
Forgó
Sándor: A kommunikációelmélet alapjai
(2011), Eszterházy Károly Főiskola, online jegyzet.
•
Gillmore, Dan: We
the Media - Grassroots Journalism by the People, for the People, O'Reilly
Merdia, 2004 ISBN 978-0596007331
•
Gosztonyi
Gergely: Alternatív (?) média - A közösségi média jogi szabályozásának
vetületei. ELTE Eötvös Kiadó, 2014.
•
Herendy Csilla:
A kereső, a dokumentumok és a user. Médiakutató, 2010 tavasz.
•
Here's how we
take back the Internet
•
https://www.ted.com/talks/edward_snowden_here_s_how_we_take_back_the_internet
•
Holl András:
Webkettő és webhárom. Okosodó hálózatok; Természet Világa, 2012 ápr.
•
How to tell
fake news from real news
•
http://blog.ed.ted.com/2017/01/12/how-to-tell-fake-news-from-real-news/
•
Így néz ki idén
az internet számokban – és ez még mindig nem a csúc
s, 2017. április 12,
hvg.hu
•
http://hvg.hu/tudomany/20170412_internet_2017_statisztika
•
Jacob Nielsen:
Multimedia - Hypertext: The internet - Beyond, London, 1999.
•
J. Naughton: A
Brief History of the Future: The Origins of the Internet, London, 2000.
•
Kirkpatrick,
David: A Facebook-jelenség, Budapest, Gabo Kiadó, 2011, ISBN 9789636894603
•
Kiss J. László:
RANDEVÚ A VISSZHANGKAMRÁBAN. Magyar Idők, Lugas Magazin, 2017. január 29.
•
http://magyaridok.hu/lugas/randevu-a-visszhangkamraban-1287670/
•
Klausz Melinda:
A közösségi média nagykönyve. Hogyan vidd sikerre céged és önmagad. Athenaeum Kiadó, 2016.
•
Koltay Tibor:
Új generációk, új média, új írástudások, Könyvtári Figyelő, 2011. 2. szám
pan style="mso-list:Ignore">•
Közös
projektben az Axel Springer, a NYT és a News Corp
•
http://www.mediainfo.hu/hirek/article.php?id=44107&referer_id=newsletter&utm_source=newsletter&utm_medium=e-mail&utm_campaign=2016-11-28
•
Lehet még a
mesterséges intelligenciáról újat mondani?
•
http://www.origo.hu/tudomany/20161129-lehet-meg-a-mesterseges-intelligenciarol-ujat-mondani.html
•
http://24.hu/tech/2016/11/30/robotokkal-suttogo-interju-egy-mestersegesintelligencia-guruval
•
http://www.digitalhungary.hu/e-volution/Kell-e-felnunk-a-robotoktol/3546/
•
Manuel
Castells: A hálózati társadalom kialakulása, Gondolat Könyvkiadó, 2005
•
Meixner Zoltán:
Szerkesztők a robotok ellen – Az online újságírás jövője. In: Jövő 2.0., HVG
Extra, 2012/03. szám, 89-91
•
Meixner Zo
ltán:
Az internet rövid története, hvg.hu, 2004. december 3.
•
Mezei
Alexandra: Nyelvi változások a késő modern médiakörnyezetben, Médiakutató,
XVI. évf. 4. szám.
•
Mégis
profitképes az online média? In: Főszerkesztők fóruma, 2013.06.26., szerző:
cigale
•
Megszerezte a
Verizon a Yahoo-t, mno.hu (MTI), 2017. június 13.
•
https://mno.hu/tudomany/megszerezte-a-verizon-a-yahoo-t-2403206
•
Nem szűrik, de
jelzik - így küzd a Facebook és a Google az álhírek ellen
•
http://index.hu/tech/2017/04/10/google_facebook_alhir_feljlesztes/
•
Nicholas A.
Christakis – James H. Fowler: Kapcsolatok hálójában, 8. fejezet, Typotex,
2010.
•
Papacharissi,
Zizi: Az internet mint a társadalmi nyilvánosság tere. Médiakutató, 2003
tavasz
•
Radó Mátyás: Az
online látogatottságmérés és hirdetéspiaci elérés alapfogalmai, ThinkOnline,
2010. december.
•
Radó Mátyás: Mi
fán terem az újmédia?, ThinkOnline, 2011. június.
•
Reklámköltés
2016.
•
http://mrsz.hu/kutatas/reklamkoltes/reklamkoltes-2016
•
http://www.mediainfo.hu/hirek/article.php?id=45220&referer_id=newsletter&utm_source=newsletter&utm_medium=e-mail&utm_campaign=2017-03-02
•
Rózsa György:
Kulturális örökség és információs társadalom. Budapest, Argumentum Kiadó,
1995.
•
Shepherd,
Michael – Watters, Carolyn: The Evolution of Cybergenres
•
Steve Jobs, HVG
Extra különszám, 2012. október
•
Szécsi Gábor:
Média és társadalom az információ korában, Akadémiai Kiadó, 2016.
p>
•
Szécsi Gábor:
Nyelv, média, közösség - Közösségfogalom és nyelvi kommunikáció az információ
korában. Gondolat Kiadói Kör, 2013.
•
Tényleg halott
a Facebook? És akkor mégis mit használnak a 15–29 éves magyar fiatalok? 2017.
február 14.
•
http://hvg.hu/tudomany/20170214_magyar_ifjusag_2016_kutatas_kozossegi_szolgaltatasok_facebook_twitter_instagram_snapchat
•
The digital
native is a myth, Nature, 25 July 2017.
•
https://www.nature.com/news/the-digital-native-is-a-myth-1.22363
•
Tim
Berners-Lee: Weaving the Web, San Francisco, CA, 1999.
•
Thomas, Julie –
Roda, Claudia: Digital Interactivity – Various Points of View
(http://www.ac.aup.fr/~croda/publications/Thomas-Roda-DigitalInter05.pdf)
•
Top 15 Most
Popular News Websites (http://www.ebizmba.com/articles/news-websites)
n style="font-size:11.0pt">•
Tóth Borbála: A
digitális média feltérképezése: Magyarország, Médiakutató, 2012 ősz
•
Turcsán Tamás:
A Prezi mintája. In: HVG Extra Business, 2013/01., 32-34.
•
Turcsán Tamás:
A Ustream története. In: HVG Extra Business, 2013/01., 35-37.
•
Turcsán Tamás:
Egy évvel Steve Jobs után – Ilyen lett az Apple birodalom. In: IT Plusz,
Trendek és technológiák, HVG kiadó, 2013, 42-45.
•
Turcsán Tamás:
Mítosz, vagy valóság? - Startup-világ. In: IT Plusz, Trendek és technológiák,
HVG kiadó, 2013, 66-71.
•
Turi László,
Szilágyi Erzsébet, Rétfalvi Györgyi, Pais Károlyné, B. Bernát István: Média,
kultúra, kommunikáció. Libri Könyvkiadó, 2012.
•
Varjú Zoltán:
Mire jó az adatújságírás?, kereses.blog.hu, 2013. 06.28
•
Velics
Gabriella: Újságok, újságírók és olvasók: átmenet a famentes jövőbe.
Médiakutató 2009 tél.
•&
nbsp;
Vise, David
A.-Malseed, Mark: A Google sztori, K.U.K, 2009
•
Walter, Aarron:
Keresők és webhelyek, Kiskapu Kft., 2009
Média, on-line média –
szakportál ajánló
•
http://www.adweek.com/digital/essential-multimedia-tutorials-and/?red=kw
•
http://archive.org/web/web.php
•
Android.blog.hu
•
http://androidportal.hu/
•
Appleblog.blog.hu
•
http://blog.fps.hu
•
digitalhungary.hu
•
https://www.dugwood.com/clickheat/index.html
•
http://www.emasa.hu/
•
http://www.google.hu/analytics/
•
http://www.hwsw.hu
•
http://index.hu/tech/
•
https://infogr.am/
•
http://internethotline.hu/
•
http://internet-map.net/
•
http://internet.lap.hu/
•
http://internetszemle.blogspot.hu/
•
http://ite.hu/
•
http://www.jtoolkit.com/wp/
•
https://www.journalism.co.uk/
•
http://keepvid.com/
•
http://kereses.blog.hu/2013/04/09/adatujsagiras_csinald_magad?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Kereso_Vilag+%28Keres%C5%91+Vil%C3%A1g%29&utm_content=Google+Reader
•
http://www.kozossegi-media.com/
•
http://kreativ.hu/index.php
•
http://learn.shayhowe.com/html-css/
•
http://lens.blogs.nytimes.com/
•
n style="font:7.0pt "Times New Roman"">
http://www.makusz.hu
•
A Makúsz Online
Újságírás szekció (KatNet) Facebook oldala
•
http://mashable.com/
•
http://mashable.com/2011/02/26/digital-media-resources-4/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Mashable+%28Mashable%29#5YuNi9eTXqqc
•
http://media.lap.hu/
•
http://www.mediainfo.hu/
•
http://mediajogfigyelo.hu/index.php
•
http://www.mediakutato.hu
•
http://media.mandiner.hu/
•
htt
p://mediapedia.hu/
•
https://www.mediapiac.com/
•
http://mediatanacs.blog.hu/
•
http://media20.blog.hu/
•
http://mediastorm.com/
•
http://www.mediatortenet.hu/
•
http://mediatorveny.hu/
•
http://media-tudomany.hu/
•
http://www.mmonline.hu/
•
http://www.netkutatasok.hu/
• &n
bsp;
http://netpedia.hu
•
https://newslab.withgoogle.com/
•
http://www.nielsen.com/hu/hu.html
•
http://www.nieman.harvard.edu/reports.aspx
•
https://www.nngroup.com/articles/
•
http://www.oreilly.com/openbook/wemedia/book/index.html
•
http://onlineujsag.lap.hu/
•
http://onlinejournalismblog.com/
•
http://www.podcasts.hu/
•
http://portalkeszites.lap.hu/
<
span style="font-size:11.0pt">•
https://schoolofdata.org/
•
https://sg.hu/
•
https://www.smartlook.com
•
http://startupdate.hu/
•
https://www.statista.com/
•
http://www.origo.hu/techbazis/index.html
•
http://technet.hir24.hu
•
http://www.technokrata.hu
•
http://www.ted.com/talks?sort=newest&topics%5B%5D=media
•
http://trendlabor.blog.hu/
•
http://www.useit.com/
•
http://news.yahoo.com/internet/
•
https://www.yahoo.com/tech/?ref=news
•
http://www.theverge.com/
•
http://webisztan.blog.hu/
•
http://webdesign.lap.hu/
•
https://hu.wikipedia.org/wiki/Port%C3%A1l:Informatika
|