Tantárgy adatlapja
Ez a tantárgy elméleti és összehasonlító
megközelítést alkalmaz az örmény népirtás bemutatására. Megvizsgálja a
diaszpóra transznacionális aspektusait. A diaszpóra összehasonlító
megközelítését is alkalmazza a diaszpóra történeti elbeszélésének kontextualizálására a
holokauszt-tanulmányok tágabb keretén belül. Az örmény népirtást más
népirtások összehasonlító elemzésén keresztül mutatja be a hallgatóknak. Ezen
kívűl hangsúlyt fektet a népirtás okaira és a népirtás eredményeire. |
Kötelező és ajánlott irodalom: |
Kötelező irodalom: · Vahagn Avedian, Knowledge
and Acknowledgement in the Politics of the Armenian Genocide (New York:
Rutledge, 2019). · Donald Bloxham and A. Dirk
Moses, The Oxford Handbook of Genocide Studies, (Oxford: University
Press, 2010). ·
Peter Hayes and Jon Kay Roth, eds. Oxford Handbook to Holocaust
Studies, (Oxford: University Press, 2010). ·
Bradley Campbell, Genocide as a Social Control, Sociological Theory,
Vol. 27 No 2 (June 2009), 150-172. ·
Hewsen, Robert. Armenia: A Historical Atlas. Chicago, 2001. ·
Hovannisian, Richard: The Republic of Armenia. 4 volumes. Berkeley,
1971-1996. ·
Hovannisian, Richard: Armenia on the Road to Independence, 1918.
Berkeley, 1967. ·
Hille, Charlotte Mathilde Louise.
State Building and Conflict Resolution in the Caucasus. Leiden, 2010. ·
Walker, Christopher. Armenia: The
Survival of a Nation (revised second ed.). New York, 1990. |
Azoknak az előírt szakmai
kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás,
képesség stb., KKK 7. pont) a
felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben
hozzájárul |
a) tudása - Az örmény népirtás mögött
meghúzódó történeti folyamatok megértése b) képessége - Az elméleti keretek megértésének javítása és elemző készség fejlesztése
a kritikai gondolkodásmódban |