Tantárgy adatlapja
A hallgatók tudatosítsák és gyakorolják a
tanulás-tanítási folyamat tervezésének (a külső és iskolai szabályozók
adaptálásától a tanóra-tervezésig), megvalósításának (pedagógusszerepek
tudatosítása, munkaformák, oktatási módszerek használata) és a tanulási
folyamat értékelésének, a tanítási folyamat reflexív kiértékelésének
lépéseit, módjait, majd tanítás során élményszerűen, valóságos pedagógiai
szituációban tapasztalják meg azok használatát. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom Falus Iván (szerk.): Didaktika.
Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó,
2003. ·ISBN: 9631952967 Dr. Spencer Kagan: Kooperatív tanulás. Budapest: Ökonet
kft., 2001 ISBN:
"mso-tab-count:1"> Ajánlott irodalom Meggyes Péter – Major Éva: A nyelvtanár. A
nyelvtanítás módszertana. Budapest, Corvina 2004. ISBN: 9631353837 |
Azoknak
az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás,
képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
Alkalmasság a tanulói csoportok, közösségek
alakulásának segítésére, fejlesztésére Alkalmasság a pedagógiai folyamat tervezésére Alkalmasság a tanulók műveltségének, készségeinek és
képességeinek fejlesztésére Alkalmasság az egész életen át tartó tanulást
megalapozó kompetenciák hatékony fejlesztésére Alkalmasság a tanulási folyamat szervezésére és irányítására p class="MsoNormal" style="text-align:justify;mso-hyphenate:none;text-autospace:
ideograph-other">Alkalmasság a pedagógiai
értékelésre |