Tantárgy adatlapja
A tantárgy célja:
A óvodapedagógusi pályához szükséges kompetenciák intenzív fejlesztése, a pályaszocializáció elősegítése, a teljes óvónői szerepkör gyakorlása.
Specifikus célok:
az óvoda dokumentumainak a megismerése;
a nevelőmunkához szükséges elméleti ismeretek tudatos alkalmazásának elősegítése;
a játszóképesség fejlesztése;
a nevelési és tanulási folyamatok tervezésének, szervezésének és irányításának, a képességek differenciált fejlesztésének intenzív gyakorlása;
az ismeretek önálló, kritikus feldolgozására való képesség erősítése,
a közösségi feladatvállalás és felelősségérzet erősítése;
nevelési szituációk, konfliktushelyzetek megoldására való képesség fejlesztése;
a környezettel (gyerekekkel, szülőkkel, kollégákkal, más partnerekkel) való kommunikáció és együttműködés készségének alakítása, a különbözőségek elfogadásának, tolerálásának erősítése;
a személyes felelősségérzet növelése;
az önismeret, és a saját tevékenységre való kritikus reflektálás, önértékelés képességének a fejlesztése;
az ismeretgyarapítás, a szakmai önképzés, önművelés igényének növelése;
a csoportban (nevelőtestületben) való munkavégzés, a kollegialitás készségének kialakítása.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, c
ím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
A gyakorlati képzés intézményi útmutatói
A pedagógiai, pszichológiai, módszertani tárgyakhoz felhasznált kötelező irodalom