Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Resztoratív szociálpedagógia
Tárgy kódja: BBLCP15100
Óraszám: N: 0/0/0, L: 10/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Szociológiai Intézet
Tárgyfelelős oktató: Rostáné Dr. Riez Andrea
Tárgyleírás:

 

A tantárgy célja: 

A tárgy megismerteti a resztoratív szemlélet fogalmait, alapelveit, elméleti hátterét, valamint a jóvátétel és a kapcsolatokat helyreállítását eredményező módszereket,a resztoratív gyakorlatok alkalmazását az oktatásban, nevelésben és igazságszolgáltatásban. Hatékony eszköz a konfliktusok kezelésében és a fiatalok reszocializációs folyamatában.  

Esetfeldolgozások segítik a megértést, feldolgozást oktató filmekkel és szerepjátékokkal válik könnyen elsajátíthatóvá a resztoratív szemlélet.

 

A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN):

Kötelező irodalom:

RÁCZ  József, Ifjúsági szubkultúrák és fiatalkori "devianciák", Budapest, Animula, Magyar Pszichiátriai Társaság, 1989. ISBN 963-7124-40-3 

HERCZOG   Mária (szerk.), Megbékélés és jóvátétel, Kézikönyv a helyreállító igazságszolgáltatásról, Budapest, Család Gyermek Ifjúság Könyvek , 2004. ISBN 963-214-278-0 

Ajánlott irodalom:

VEKERDY  Tamás (szerk.), Van más megoldás is – alternatív módszerek a középiskolában, Budapest,  Sulinova KHT, 2006. ISBN 963-86542-7-9 

 

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

mentálhigiénés családkonzulens BMLB-XMCSK mesterképzés (MA/MSc) Levelező magyar 4 félév BTK
szociálpedagógia BALT-VSZP alapképzés (BA/BSc/BProf) Levelező magyar 7 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe