Tantárgy adatlapja
A tantárgy célja a hallgatók felkészítése a Közös Európai Referenciakeret B2-es szintjére szókincsük fejlesztésén keresztül, a társalgási témakörök szerint haladva. A négy alapkészség megerősítését és az élő spanyol nyelvhasználat jobb elsajátítását autentikus újságcikkek, rádió- és televízióműsorok segítik. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Gidró, Gabriella, Palabras, palabras. Tematikus spanyol szókincsgyűjtemény, Nemzedékek Tudása, 2006, 1-41.o, ISBN: 978-963-19-5727-3 Diccionario de la lengua espanola, http://dle.rae.es/?w=diccionario Diccionario espanol de definiciones, http://www.wordreference.com/definicion/ Diccionario de sinónimos y antónimos, http://www.wordreference.com/sinonimos/ Spanyol nyelvű folyóirat- és újságcikkek |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - spanyol nyelvből négy nyelvi készségben (olvasott szöveg értése, hallott szöveg értése, íráskészség és beszédkészség) a Közös Európai Referenciakeret B2-es szintjének 60%-a feletti. - erős B2 szintnek megfelelő aktív szókinccsel rendelkezik b) képességei - Az adott műfaj szabályrendszerének megfelelően, közérthetően beszél spanyol nyelven, világos, részletes szövegeket alkot különféle témában, különösen a spanyol nyelv kulturális témaköreivel kapcsolatosan. - Műfajilag sokszínű szövegeket és kulturális jelenségeket értelmez spanyol nyelven. |