Tantárgy adatlapja
Spanyol nyelvű irodalmak 3. előadáshoz tartozó szeminárium. Az egyén és a társadalom életét érintő kérdéskörök, problémák vizsgálata spanyol nyelvű irodalmi szövegek projektszerű, interdiszciplináris szemléletű megközelítésének segítségével. A szeminárium a hozzá tartozó elméleti felvetésekhez kapcsolódóan irodalmi szövegek feldolgozásával és elemzésével foglalkozik. A hallgatók az elméleti szövegek fényében olvassák az irodalmi szövegeket, érvelnek és ellenérvelnek az elméleti megállapításokkal kapcsolatban, az irodalmi szöveg alapján állítanak párhuzamokat a saját környezetükben tapasztaltakkal, magukat is beleértve. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
ECO, Umberto: Az értelmezés határai. Budapest, Európa Kiadó, 2003, 567 pp., ISBN 978 963 07 9506 7 ECO, Umberto: Sobre literatura. Barcelona, S.A. R QUE R EDITORIAL, 2002, 347 pp. ISBN 9788493272111 HUTCHEON, L., VALDÉS, M. J., szerk. Rethinking Literary History: A Dialogue on Theory, Oxford és New York, Oxford University Press, 2002, 232 pp., 9780195152548 ISER, Wolfgang,
style="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;font-style:italic;">Rutas de la interpretación ISBN 9789681673277 Revista semestral de literatura hispanoamericana y comparada http://www.revistaelhipogrifo.com Lejana: Revista crítica de narrativa breve https://ojs.elte.hu/index.php/lejana/index Rilce: Revista de Filología Hispánica https://revistas.unav.edu/index.php/rilce/index Cuadernos del CILHA https://revistas.uncu.edu.ar/ojs3/index.php/cilha/index Colindancias: Revista de la Red de Hispanistas de Europa Central https://colindancias.uvt.ro/index.php/dj Verba Hispánica https://journals.uni-lj.si/VerbaHispanica/ Acta hispánica |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - A hallgató ismeri a magyar és európai identitás szakterületileg legfontosabb kulturális szövegeit, kontextusait, valamint a saját szakirányához kapcsolódó Európán kívüli kultúra legfontosabb vonásait. b) képességei -Átlátja a nemzeti identitásképző diskurzusok felépítését, működését, és ezeket a kulturális jelenségeket az európaiság kontextusában értelmezi. -Képes a szakirányához kapcsolódó, Európán kívüli kultúra, eszmerendszer szempontjából a spanyol nyelvű kultúrák jelenségeit értelmezni. |