Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Specializációs etalon vizsga - Közkapcsolatok
Tárgy kódja: BBLKM06200
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 0
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Radetzky András
Tárgyleírás:

A kommunikációs alapképzés keretein belül a hallgatók két szakirány közül választhatnak, ezek a Multimédia specializáció, a Közkapcsolatok specializáció A Közkapcsolatok specializációs etalon vizsga célja, hogy a hallgatók számot adjanak az általuk választott specializációhoz kapcsolódó ismereteikről.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Kötelező irodalom:

ANTHONISSEN, Peter Frans: Kríziskommunikáció. Budapest, HVG, 2009. 42-88, 159-199, 221-255. ISBN 978-963-9686-91-5

https://hvgkonyvek.hu/resources/public/206_pdf_206.pdf

NYÁRÁDY Gáborné – SZELES Péter: Public Relations I., Budapest, Perfekt, 2005. 209. ISBN 9789633946060

BEKE Tamás: A public relations szakma története. Budapest, Management, 2001. 11-127. ISBN 963-86190-1-5

BAKACSI Gyula: Szervezeti magatartás és vezetés. Budapest, Aula, 2010. 17-30, 141-146. ISBN 9789639698857

SZELES Péter – SZŰCS Tamás – VARGA Zsolt: Hírnévmenedzsment. Budapest, Révai Digitális, 2013. 283-300. ISBN 978-963-239-093-2

ANGYAL Ádám: Vállalatok társadalmi felelősségvállalása. Budapest, Kossuth, 2009. 18-52, 103-157. ISBN 9789630959957

RIES, Al – RIES, Laura: A pr tündöklése, a reklám bukása. Budapest, Geomédia, 2005. 221-239. ISBN 9639508063

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:

a) tudása

Ismeri a kommunikáció és média területét meghatározó társadalmi, strukturális, gazdasági és politikai folyamatok legfontosabb tényezőit.

A szakmai innováció perspektíváinak elsajátítás

a.

b) képességei

Képes eligazodni szakterületének mélyebb összefüggései és a gyakorlat által felvetett konkrét társadalmi, kommunikációs és médiatudományi problémák, valamint azok lehetséges megoldási módszerei között.

Szakmai szóhasználata során magabiztosan használja a szakma szókincsét, a szakma szaktudományos alapfogalmait, és a rájuk épülő speciális szakszókészlet elemeit.

c) attitűdje

Nyitott a szakmai innováció minden formája iránt, befogadó, de nem gondolkodás nélkül elfogadó az elméleti, gyakorlati és módszertani újításokkal szemben.

Képes kommunikációs készségek elsajátítására és ezek folyamatos fejlesztésére, önreflexióra e területen mutatott képességeivel kapcsolatban.

Tudatosan képviseli azon módszereket, amelyekkel saját szakmájában dolgozik, és elfogadja más tudományágak eltérő módszertani sajátosságait.

d) autonómiája és felelőssége

A szervezeti struktúrában elfoglalt helyének megfelelő önállósággal és felelősséggel szervezi munkáját és az irányítása alatt dolgozó munkatársak tevékenységét.

Önálló, konstruktív és asszertív az intézményen belüli és kívüli együttműködési formákban.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

kommunikáció- és médiatudomány BALT-AKM alapképzés (BA/BSc/BProf) Levelező magyar 6 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe