Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Szakmódszertan 1. (Nyelvi alapkészségek fejlesztése)
Tárgy kódja: BONTP32100
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Angol-Amerikai Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Reményi Andrea Ágnes
Tárgyleírás:

 

A tantárgy céljának rövid ismertetése:

Ennek a gyakorlatorientált szemináriumnak az a célja, hogy bevezesse a hallgatókat az angol mint idegen nyelv tanításának és tanulásának alapjaiba: mit, hogyan és miért csinálunk. Megtanít a feladattervezésre és a négy nyelvi alapkészség (beszéd, beszédértés, olvasási értés, írás) fejlesztésére. Megbeszéljük, hogyan kell megszervezni egy feladatot, hogyan kell óramegfigyelést végezni, stb. – mindezt feladattervezés, társtanítás/mikrotanítás, egy iskolai óra megfigyelése, oktatói feladatbemutatás és a szakirodalom segítségével. Ezekre a tapasztalatokra megbeszélések során reflektálunk.

Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:

-

Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:

A hallgatók vegyenek részt aktívan a megbeszélésekben, olvassák el a hat kiadott szakcikket és oldják meg a róluk szóló három tesztet, tervezzenek meg és adjanak be két feladatot és az egyik ilyen 10 perces feladatot társtanítás során mutassák be. Az értékelés alapja az órákon való részvétel és aktivitás, a házi feladatok elvégzése és a társtanítás.

A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Scrivener, Jim (2011): Learning teaching. 3rd edition. Macmillan.

Somogyi-Tóth, Katalin (ed.) (2006): Readings in methodology: A collection of articles on the teaching of English as a foreign language. Piliscsaba: PPKE.

A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Brown, H. D. (2007). Teaching by Principles. (3rd ed). US: Pearson

Harmer, J. (2015). The Practice of English Language Teaching. (5th ed). UK: Pearson Longman.

Chapelle, C. A. (ed.) (2020). The Concise Encyclopedia of Applied Linguistics. Wiley Blackwell.

Richards, J.C. and Rodgers, T.S. (2014). Approaches and Methods in Language Teaching: a Description and Analysis. (3rd ed.)  Cambridge: CUP

Ur, P. (2012). A course in English language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:

A kurzus megismerteti a hallgatókat a nyelvtanulás és a nyelvtanítás elterjedt módszertani megközelítéseivel, a négy alapkészség tanítására fókuszálva. Különböző technikákat tanulnak és próbálnak ki társtanítás keretei között az olvasás-, írás-, beszéd- és hallottszöveg-értési készség fejlesztésére, valamint megismerkednek a feladat- és óratervezés alapjaival is.

 

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

osztatlan tanári képzés BONP-XTAN osztatlan képzés Nappali magyar 10 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe