Tantárgy adatlapja
A hallgatók megismerkednek a digitális kultúra, az online közösségek pedagógiájával és pszichológiájával, a korszerű taneszközök alkalmazási lehetőségeivel. Tudatosítják az IKT eszközök megfelelő használatában rejlő tanítási-tanulási lehetőségeket. Megismerik az oktatási környezetek tipológiáját, az e-learning értelmezéseket. Megtapasztalják az együttműködés új formáit; a tanárszerep és a tanári kompetenciák változásait az IKT támogatta oktatási környezetekben és a tanulásmódszertant IKT- tanulási környezetben. Betekintést nyernek a mérés, ellenőrzés és értékelés új formáiba. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Hatályos NAT (általános bevezető és a tantárgyra vonatkozó fejezet), tantárgyi kerettantervek, érettségi rendelet Fegyverneki Gergő (2016): IKT-és ötlettár. Budapest, Neteducatio. ISBN 9786158032872 Prievara Tibor (2015): A 21. századi tanár. Budapest, Neteducatio. ISBN 9786158032803 Purves, Alan C.(1998): The Web of Text and the Web of God. New York, The Guilford Press. ISBN-13.978-1572302495 Szőke-Milinte Enikő (2020): Információ– Média[tudatosság]– Műveltség. A Z generáció tanulása. Budapest, PPKE. ISBN 978-615-5224-87-4 |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) Tudás: - Megfelelő infokommunikációs tudása van, amelyet folyamatosan képes fejleszteni. - Rendelkezik az információszerzéshez, az információk feldolgozásához, értelmezéséhez és elrendezéséhez szükséges alapvető informatikai felkészültséggel. - Ismeri a különböző műfajú online szövegek feldolgozásának változatos módszereit, technikáit. b) Képesség: - Képes a hatékony tanulási környezet kialakítására, a tanulási folyamat iskolai, illetve iskolán kívüli összetevőinek szoros összehangolására. - Ismeri és tudja alkalmazni az anyanyelvi és irodalmi nevelésben az egyéni, illetve a közösségi motiválási technikákat, a tanulói kommunikációt támogató eszközöket, a visszacsatolási mechanizmusokat. c) Attitűd: - Tudja, hogy a megfelelő tanulási légkör megteremtéséhez figyelembe kell venni a tanulók sajátos igényeit, ötleteit, kezdeményezéseit. |