Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Szakmódszertan 2. (IKT a magyar nyelv és irodalom tanításában
Tárgy kódja: BONTP30200
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Eck Júlia
Tárgyleírás:

A hallgatók  megismerkednek a digitális kultúra, az online közösségek pedagógiájával és pszichológiájával, a korszerű taneszközök alkalmazási lehetőségeivel. Tudatosítják az IKT eszközök megfelelő használatában rejlő tanítási-tanulási lehetőségeket.  Megismerik az oktatási környezetek tipológiáját, az e-learning értelmezéseket. Megtapasztalják az együttműködés új formáit; a tanárszerep és a tanári kompetenciák változásait az IKT támogatta oktatási környezetekben és a tanulásmódszertant IKT- tanulási környezetben. Betekintést nyernek a mérés, ellenőrzés és értékelés új formáiba.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Hatályos NAT (általános bevezető és a tantárgyra vonatkozó fejezet), tantárgyi kerettantervek, érettségi rendelet

Fegyverneki Gergő (2016): IKT-és ötlettár. Budapest, Neteducatio. ISBN 9786158032872

Prievara Tibor (2015): A 21. századi tanár. Budapest, Neteducatio. ISBN 9786158032803

Purves, Alan C.(1998): The Web of Text and the Web of God. New York, The Guilford Press. ISBN-13.978-1572302495

Szőke-Milinte Enikő (2020): Információ– Média[tudatosság]– Műveltség. A Z generáció tanulása. Budapest, PPKE. ISBN 978-615-5224-87-4

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a)    Tudás:

- Megfelelő infokommunikációs tudása van, amelyet folyamatosan képes fejleszteni.

- Rendelkezik az információszerzéshez, az információk feldolgozásához, értelmezéséhez és elrendezéséhez szükséges alapvető informatikai felkészültséggel.

- Ismeri a különböző műfajú online szövegek feldolgozásának változatos módszereit, technikáit.

b) Képesség:

- Képes a hatékony tanulási környezet kialakítására, a tanulási folyamat iskolai, illetve iskolán kívüli összetevőinek szoros összehangolására.

- Ismeri és tudja alkalmazni az anyanyelvi és irodalmi nevelésben az egyéni, illetve a közösségi motiválási technikákat, a tanulói kommunikációt támogató eszközöket, a visszacsatolási mechanizmusokat.

c) Attitűd:

- Tudja, hogy a megfelelő tanulási légkör megteremtéséhez figyelembe kell venni a tanulók sajátos igényeit, ötleteit, kezdeményezéseit.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

osztatlan tanári képzés BONP-XTAN osztatlan képzés Nappali magyar 10 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe