Tantárgy adatlapja
A tárgy célja korszerű személyiségpszichológiai kutatások megismerése és kurrens empirikus módszerek alkalmazása az alábbi témák mentén:
A személyiség pozitív pszichológiai megközelítése
A pozitív személyiségvonások (reziliencia, megbocsátás, bölcsesség)
Kurrens kognitív szelf-elméletek (Markus és Nurius, Higgins, Ogilvie. Epstein)
Az önszabályozás modern elméletei (Deci, Baumeister)
Posztmodern szelf (Gergen) és a narratív identitás koncepciója
Új trendek a pszichoanalízisben (neuropszichoanalízis)
Szelf-pszichológia
A rendszerszemlélet (Haley)
A kommunikáción alapuló iskolák (Berne, Laing, Watzlawick)
A személyiség neurobiológiája
Útban az integráció felé (McAdams)
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
Berne, Eric (1984) Emberi játszmák. Gondolat, Budapest
Buda Béla, Kurimay Tamás (2004) A rendszerszemlélet fejlődése és más paradigmákkal való kapcsolata In Kurimay T. (szerk): Családterápia és családkonzultáció Európai távoktatási tankönyv (2. fejezet). ISBN 9632161394
Hoyle, Rick (2013) Handbook of Personality and Self-regulation. wiley, ISBN 9781118571880
Mitchell, S.A., Black, M.J. (2000) A modern pszichoanalitikus gondolkodás története. Animula, Budapest. ISBN 9634081878
Schmelowszky Ágoston (2016) Neuropszichoanalízis: érvek és ellenérvek. Pszichoterápia, 25/4.
Selingman, Martin P. (2008) Aut
entikus életöröm. A teljes élet titka. Laurus, Budapest. ISBN 978963875853
Wood, Alex. M.; Johnson, J. (2016) The Wiley Handbook of Positive Clinical Psychology. Wiley. ISBN 9781118468241