Tantárgy adatlapja
Az éneklési készség, a zenei olvasás és íráskészség fejlesztése. A zene alkotóelemeinek készségszintű használata. Zenei, esztétikai ismeret és élmény, zenehallgatási ismeretek nyújtása. Hangszínhallás, a zenei memória és alkotói készség, a zenei olvasás- és íráskészség fejlesztése. Az iskolai énektanítás anyagának készségszintű elsajátítása, a műelemzés.
A hallgató ismerje és legyen képes: Az 1-4. osztályos énekes anyag hibátlan reprodukálása (tiszta intonáción, egészséges, szép énekhangon) a kijelölt dalok stílusos, élményszerű előadására (emlékezetből is). A gyermekjátékdalok és kijelölt népdalok jellemzőinek meghatározására. A többszólamú, társas éneklésre (kottából, kánonok, biciniumok) Az alapfokú zeneelméleti ismeretek készségszintű alkalmazására. Az általános iskolai zenehallgatási anyag ismeretére, elemzésére. A szimfonikus zenekar hangszereinek ismeretére. A tárgy oktatásához elengedhetetlenül szükséges gyakorlati ismeretek elsajátítására. A zenetörténet különböző korszakaiból válogatott dal- és zenemű felismerésére. A furulyajátékra az 3-4. osztályok anyagából (a törzsdalok kotta nélkül).
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Ének-zene tankönyvek az általános iskolák 1-2-3-4.osztályai számára. Bp., Nemzeti Tankönyvkiadó, 2013. (ISBN978-963-19-7387-7)(ISBN978-963-19-7633-7) (ISBN963 19 2293 6)(ISBN963 19 3382 2)
Kodály Zoltán - Vargyas Lajos: A magyar népzene. EMB (Editio Musica Budapest) 2008. (ISBN963 30 730-9)
Tegzes György: Hétfokú olvasógyakorlatok I–II kötet, EMB 2012. (ISBN963 19 0086 X)
Pécsi Géza: Kulcs a muzsikához, Kulcs a Muzsikához Alapítvány, Pécsi Kiadó, 2000. (ISBN963
18 3656 8)