Tantárgy adatlapja
A
szeminárium nagy tematikus egységei a társadalmi kommunikáció különböző
színtereit ölelik fel. Itt kerül sor annak taglalására, hogy a modernitás
hajnalán kialakuló polgári nyilvánosság milyen módon strukturálja a
társadalmi kommunikáció tartalmait. A félév foglalkozik a kultúra és
etnicitás identitást adó szerepének értelmezésével. A társadalmi
csoporttagságnak a társadalmi kommunikáció tartalmára gyakorolt szerepének
áttekintése után pedig a politikai mezőnek és a tömegmédiának a hatását
értelmezi a kurzus. Legvégül a nyílt számítógépes hálózatok területének
részletesebb taglalására kerül sor. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal
(szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
1. HABERMAS, Jürgen: A
társadalmi nyilvánosság szerkezetváltozása, Budapest, Századvég 1993.
47-80. (ISBN-9638384026) 2. HALL, Stuart: A
kulturális identitásról,In:
Feischmidt Margit (szerk.): Multikulturalizmus. Budapest, Láthatatlan
Kollégium - Osiris, 1997, 60-85. (ISBN-9633792657) 3. ANDERSON, Benedict: Képzelt közösségek: Megjegyzé sek a nacionalizmus eredetéről és terjedelméről, In: Janus A nemzeti
kultúráról. 1989, VI/1,
3-12 4. FOUCAULT, Michel: A
szubjektum és a hatalom, In: Bókay - Vilcsek - Szamosi - Sári szerk.): A
posztmodern irodalomtudomány kialakulása. A posztstrukturalizmustól a
posztkolonialitásig. Budapest, Osiris, 2002, 396–409. (ISBN-9633795222) 5. BELL, Daniel: Az
információs társadalom társas keretrendszere. Információ és távközlés a
posztindusztriális társadalomban, In: Információs Társadalom 2001/1,
3-33. |