Tantárgy adatlapja
A tantárgy célja: Hogy a hallgató ismerje a sportjátékok (kosár,- kézi, röplabda és labdarúgás) alapszintű technikai és taktikai elemeit és a legfontosabb szabályokat. Sportjátékokat előkészítő testnevelési játékok sorát alkalmazza a készség szintű technikai elemek, taktikai elemek kialakításához. Segítse az értékes személyiségjegyek fejlesztését a játék során. Következetesen alkalmazza a csapatjátékokban a sportági játékszabályokat, alapelveket. Játékvezetése olyan legyen, hogy az élményszerű kreatív megoldásokat díjazva a becsületes játék adjon sikerélményt. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Magyar György: A testnevelés és sport elmélete és módszertana (1-4.osztály). Esztergom Vitéz János Római Katolikus Főiskola, 2003. Németh Zsolt (szerk.): A sportjátékok oktatásának módszertani javaslatai. Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2015. Kopkáné Plachy Judit (szerk.) Labdajátékok. Eszterházy Károly Egyetem, Eger, 2015. Ajánlott irodalom: > Bruggmann, B.(szerk):’1009 játék és gyakorlatforma a labdarúgásban. Budapest-Pécs, Dialóg Campus Kiadó.2000. Kröger,C- Róth,K: Labdaiskola. Budapest-Pécs, Dialóg Campus kiadó,2002. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
pl.: a) tudása - Biztos szakmai ismeretekkel rendelkezik az 1-4. évfolyamon valamennyi, továbbá az 1-6. évfolyamon egy műveltségi területen. - Ismeri a 6-12 éves gyerekek teljes körű egészségfejlesztését célzó iskolai tevékenységek és pedagógiai eljárások elméleti hátterét és gyakorlati alkalmazását. - Ismeri a biomechanikailag helyes testtartást kialakító és fenntartó speciális tartáskorrekció elméleti hátterét és gyakorlati alkalmazásának helyes módját. b ) képességei - Épít a 6-12 éves gyerekek előzetes tapasztalataira, cselekvő részvételére, kreativitására, a közös munkát szakszerűen irányítja, elemzi és értékel. - Képes közösségi értékek közvetítésére, a gyermekközösség alakítására. - Az iskolai nevelés módszereit és napirendjét úgy alakítja, hogy azzal a 6-12 éves gyermekek teljes körű egészségfejlesztését valósítja meg. Helyesen alkalmazza a biomechanikailag helyes testtartást kialakító és fenntartó speciális tartáskorrekció gyakorlatanyagát. c) attitűdje - Elkötelezett a 6-12 éves gyerekek teljes körű egészségfejlesztése iránt. |