Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Újmédia menedzsment
Tárgy kódja: BMNKM10800M
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: angol, magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dér András Bálint
Tárgyleírás:

 

A kurzus során megvizsgáljuk a legfontosabb stratégiai kihívásokat a különböző médiaplatformok tekintetében és értékeljük különböző multimédia cégek stratégiáit. A hallgatók képesek lesznek mélyebben átlátni a fogyasztói szükségletek, a szerzői jog kérdéseit, a piackutatásokat valamint az ezekhez kapcsolódó stratégiát és tervezést. Esettanulmányok segítségével a hallgatók lehetőséget kapnak arra, hogy valós médiavállalkozások konkrét stratégiai problémáival, valamint azok megoldásaival is megismerkedjenek. A kurzus elméleti hátteret ad és gyakorlati készségeket is fejleszt abban a tekintetben, hogy a médiatervezésben dolgozó munkatársak honnan és miként juthatnak pontos és hasznos piaci információkhoz, arra is fókuszálván, hogy a médiafogyasztók milyen eszközökön keresztül fogyasztanak tartalmakat és ez miként, milyen gyorsasággal változik; mit jelent a közönség mérés és kutatás. A kurzus végére minden hallgató mélyebben megérti és egyben elemezni és értékelni is tudja majd a közösségi médiatechnológia fejlődését és képessé válik kezdő szinten multimédia projektek megvalósítására. A hallgatóknak képesnek kell lenniük mind egyéni mind csoportos feladatok elvégzésére.

 

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

 

McQuail, Denis: 2003 A tömegkommunikáció elmélete. 9-10. fejezet. Médiastruktúrák és méd

iaintézmények. Globális tömegkommunikáció. 169-212. Budapest, Osiris Kiadó

 

Gálik Mihály – Urbán Ágnes: 2014 Médiagazdaságtan. Budapest, Akadémiai Kiadó

 

Klausz Melinda: 2016 A közösségi média nagykönyve - Hogyan vidd sikerre céged és önmagad. Athenaeum Kiadó

 

Ajánlott irodalom:

 

Gálik Mihály: 2004 A médiatulajdon hatása a média függetlenségére és pluralizmusára Magyarországon. In.: Médiakutató 2004 ősz pp. 69–90.

 

Radetzky András: 2017 Médiagazdaságtan. Budapest PPKE Egyetemi Jegyzet

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

anglisztika BANB-IAN alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali angol 6 félév BTK
anglisztika BMNB-IAN mesterképzés (MA/MSc) Nappali angol 4 félév BTK
kommunikáció- és médiatudomány BMNT-XKM mesterképzés (MA/MSc) Nappali magyar 4 félév BTK
nemzetközi program BNNX-XNP Nemzetközi program képzése Nappali angol 1 félév BTK
nemzetközi tanulmányok BMNT-INT mesterképzés (MA/MSc) Nappali angol 4 félév BTK
osztatlan tanári képzés BONP-XTA10 osztatlan képzés Nappali magyar 10 félév BTK
osztatlan tanári képzés BONP-XTA11 osztatlan képzés Nappali magyar 11 félév BTK
politikatudomány BMNT-IPO mesterképzés (MA/MSc) Nappali angol 4 félév BTK
régészet BMNB-ITR mesterképzés (MA/MSc) Nappali angol 4 félév BTK
történelem BMNB-ITÖ mesterképzés (MA/MSc) Nappali angol 4 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe