Tantárgy adatlapja
A kurzus célja a szervezet eredményességének növelése, a csoportlét sajátosságainak áttekintése, a vezető szerepének analizálása szervezeti szituációban, az asszertivitás, konfliktuskezelés és a szervezeti mentálhigiénie, s ezek „mögötteseként” az intervíziós konzultáció gyakorlati feladatai, a vezetői tréning gyakorlati összefüggései.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
Riez Andrea (szerz): A szociális vezetőképzés alap és mester szintű ismeretbázisa, Budapest, PPKE BTK, 2022. 398-516. o., ISBN 9789633084311
Kocsis Emília (szerz): Tereptanári munkatankönyv, NCSSZI, 2001. 347-412. o. ISBN 9630093014
Ajánlott irodalom:
Kuminetz Géza: Világi és vallási vezetéselméletek, Jel Kiadó, 2023. 39-138., 210-219., 236-250. ISBN 9789635350599
Kiss Ulrich: Szolgáló vezető, Jezsuita Kiadó, 2023. 125-209. ISBN 9789634420040
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Rendelkezik az ágazati intézményrendszer ismeretével, különös tekintettel az egészségügyi, köznevelési, szociális, gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézményekre és szolgáltatásokra.
Rendelkezik alapvető pályázati és projektirányítási ismeretekkel.
Megfelelő kommunikációs és konfliktuskezelési ismeretekkel rendelkezik.
Rendelkezik a feladatai ellátásához szükséges alapvető információs technológiai ismeretekkel.
b) k&e
acute;pességei
Képes a közösségformálásra és értékteremtő tevékenységre.
Képes komplex rendszerszemléletben gondolkodni, és gondoskodni a megfelelő szervezeti minőségbiztosítás és fejlesztés feladatairól.
Megfelelő szakterületi jártassággal rendelkezik a gyakorlati problémák kezeléséhez.
Képes a tevékenységére vonatkozó jogszabályok megfelelő megismerésére, értelmezésére, alkalmazására, és az államigazgatás rendszereiben való eligazodásra.
Képes felmérni a feladatai ellátáshoz szükséges erőforrásokat.
c) attitűdje
Nyitott a folyamatos tanulásra és szakmai fejlődésre.
Reális énképpel és önkontrollal rendelkezik.
Munkavégzésében precizitás és igényesség jellemzi.
d) autonómiája és felelőssége
Biztosítja a rábízott szervezet megfelelő működését.
Feladatait önállóan, felelősen gondolkodva végzi, de nyitott az együttműködésre és a csoportban történő munkavégzésre.