Tantárgy adatlapja
A kurzus
célja: Lehetőséget adni a résztvevőknek
a vezetői munkához kapcsolódó tevékenységek kipróbálására, visszajelzéseket
adni és kapni a szerepvitelről, a vezetői eszköz és módszertár használatáról. A főbb
tematikai csomópontok:
|
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: -
Daniel
Goleman (2015). Érzelmi intelligencia a munkahelyen. Edge 2000 Kft.,
Budapest. ISBN: 9789639760288 - Werner Vogelauer (2008). Coaching a gyako rlatban. Vezetők szakszerű tanácsadása és
támogatása. BEEHIVE Kft.,
Budapest. ISBN: 9789630656009 Ajánlott irodalom: -
Bakacsi
Gyula (2007). Szervezeti magatartás és vezetés. Aula Kiadó, Budapest. ISBN:
9789639585492 -
Dr. Poór
József (szerk.)(2016). Menedzsment tanácsadási kézikönyv. 2016 - innováció -
megújulás – fenntarthatóság. Akadémiai
Kiadó Budapest. ISBN: 9789630598125 -
Marcus
Buckingham & Curt Coffman (2002). Először is, szegd meg az összes
szabályt! Bagolyvár Könyvkiadó, Budapest. ISBN: 9789639197978 -
Brian
Tracy (2014) Tárgyalás - Brian Tracy sikerkönyvtára Trivium Kiadó, Budapest.
ISBN: 9786155334092 |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek kialakításához
a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a)
tudása - Ismeri a különböző vezetési stílusok sajátosságait. -
Ismeri
hatékony tárgyalás alapelemeit, a különféle tárgyalás típusokat. -
Ismeri a
vezetői tanácsadás, a coaching elemeit. -
Ismeri a döntéshozatal
típusait, lépéseit, a döntési folyamatban érvényesülő torzításokat. b)
képességei -
Képes
alkalmazni az asszertív kommunikációt érdekérvényesítő és probléma megoldást
kívánó helyzetekben. -
Képes a
helyzethez illeszkedő tárgyalási módszert kiválasztani. -
Képes az
önálló döntéshozatalra és a feladatmegosztás gyakorlati alkalmazására. c)
attitűdje -
Képviseli
az együttműködés fontosságát. -
Elkötelezett
a problémaérzékenység mellett. -
Nyitott a
tapasztalati tanulás alkalmazására. |