A Doktorandusz Önkormányzat (EDÖK) időközi választásának meghirdetése

2020.02.21.
A Pázmány Péter Katolikus Egyetem rektorának hirdetménye

HIRDETMÉNY

I. A Pázmány Péter Katolikus Egyetem rektora

a Pázmány Péter Katolikus Egyetem
Doktorandusz Önkormányzat (EDÖK)
időközi választását

2020. március 9. (hétfő) és 2020. március 13. (péntek)

közötti időszakra
kitűzi.

A választás helyszínei:
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem telephelyei az alábbiak szerint:

- Hittudományi Doktori Iskola (Teológiai Program):
Hittudományi Kar – Dékáni Titkárság (1053 Bp., Veres Pálné u. 24. II. em. 215.)
- Hittudományi Doktori Iskola (Kánonjogi Program):
Kánonjogi Posztgraduális Intézet – Titkárság (1088 Bp., Szentkirályi u. 28. II. em. 219.)
- Irodalomtudományi Doktori Iskola,
- Nyelvtudományi Doktori Iskola,
- Politikaelméleti Doktori Iskola,
- Történelemtudományi Doktori Iskola:
Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar – Sophianum – Doktori és Habilitációs Iroda
(1088 Budapest, Mikszáth Kálmán tér 1. I. em. 102.)
- Jog- és Államtudományi Doktori Iskola:
Jog- és Államtudományi Kar – DI Titkárság
(1088 Budapest, Szentkirályi u. 28. III. em. 305.)
- Roska Tamás Műszaki és Természettudományi Doktori Iskola:
Információs Technológiai és Bionikai Kar – Doktori és Habilitációs Iroda
(1083 Budapest, Práter u. 50/A I. em. 106.)

A választási helyszíneken az adott iroda nyitva tartási idejében adhatók le a szavazatok.

II. A választás célja: a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Doktorandusz Önkormányzat küldöttgyűlési tagjainak megválasztása a 2020 április 1. napjától a következő Választmány hivatalba lépéséig, de legfeljebb 2021. április 30-áig terjedő ciklusra. A küldöttgyűlés hivatalos elnevezése: Pázmány Péter Katolikus Egyetem (a továbbiakban: PPKE) Doktorandusz Önkormányzat (a továbbiakban: EDÖK) Választmánya (a továbbiakban: Választmány). A Választmány az EDÖK döntéshozó és végrehajtó szerve.

III. Aktív és passzív választójog:
1. A PPKE bármely működő doktori iskolájába beiratkozott aktív státuszú doktorandusz vagy bármely működő doktori iskolájának doktorjelöltje választó és választható.
2. A választhatóság további feltétele a jelöltté válás.

IV. Jelöltté válás:
1. A jelöltté válás feltétele, hogy a jelölhető személy a doktori iskolák honlapján közzétett jelölőlapot, amely adatkezelési hozzájárulást is magában foglal (két példányban, kitöltve és saját kezűleg aláírva) benyújtsa 2020. február 28-ig a saját doktori iskolája titkárságán nyitva tartási időben.
2. Amennyiben a választási bizottság megállapítja, hogy
a) a jelölőlapot benyújtó személy valóban rendelkezik a választáson passzív választójoggal, valamint
b) bemutatkozásában és céljainak ismertetésében nincs olyan adat, vagy cél, amely az egyetem szellemiségével összeegyeztethetetlen,
a választási bizottság az adott személyt felveszi a jelöltek névjegyzékébe.
Az a) pont tekintetében a doktori iskola titkársága szolgáltat adatot a választási bizottságnak.
A b) pont tekintetében felmerülő kétség esetén a választási bizottság a rektor állásfoglalását kéri.
3. Ezután a doktori iskola (program) titkársága a jelölt jelölőlapját – a Neptun-kód, az adatkezelési hozzájárulás, az aláírás és – igény esetén – az arckép kitakarása után – a doktori iskola honlapján közzéteszi, ahonnan a választók tájékozódhatnak a jelöltekről.

V. A választási bizottság: érvényes mandátummal rendelkező doktorandusz önkormányzat hiányában a választás lebonyolítására a PPKE Doktorandusz Önkormányzat Alapszabálya 9. §-ában meghatározott választási bizottságot a rektor hozza létre, amely ellátja az Alapszabályban meghatározott feladatokat.

VI. Az EDÖK Választmány összetétele: 10 tag az alábbiak szerint:
- Hittudományi Doktori Iskola Teológiai Program: 1 tag;
- Hittudományi Doktori Iskola Kánonjogi Program: 1 tag;
- Irodalomtudományi Doktori Iskola: 1 tag;
- Nyelvtudományi Doktori Iskola: 1 tag;
- Politikaelméleti Doktori Iskola: 1 tag;
- Történelemtudományi Doktori Iskola: 1 tag;
- Jog- és Államtudományi Doktori Iskola: 1 tag;
- Roska Tamás Műszaki és Természettudományi Doktori Iskola (3 tudományág): tudományáganként 1-1 tag, összesen 3 tag.

VI. A választás rendje:
1. A választás közvetlen és titkos szavazás útján történik a jelen hirdetmény első oldalán megjelent időszakban és helyszíneken.
2. Az urnákat a választási bizottság a választás megkezdése előtt lezárja és hitelesíti. Minden helyszínen egy urna kerül elhelyezésre. Az urnát a lezárás és hitelesítés után a választási bizottság átadja a doktori iskola titkárának/adminisztrátorának (a továbbiakban: szavazatszedő), amelynek az őrzéséről és felügyeletéről a kihelyezéstől a választási bizottság által történő átvételig a szavazatszedő köteles gondoskodni.
3. A választó az előnyomtatott szavazólapon a saját doktori iskolájából (a Hittudományi Doktori Iskola vonatkozásában programjából, a Roska Tamás Műszaki és Természet-tudományi Doktori Iskola vonatkozásában tudományágából) való jelöltek közül választhat.
4. A szavazólapon fel kell tüntetni a doktori iskola (azon belül tudományág, program) megnevezését. A szavazólapra a jelöltek a nevük szerinti ábécé sorrendben kerülnek fel.
5. Az előnyomtatott szavazólapok kiadását a szavazatszedő végzi. Szavazólap csak aktív választójoggal rendelkező személy részére adható ki, megfelelő személyazonosítás és az átvétel aláírással történő igazolása után. Meghatalmazott útján történő szavazásra nincs lehetőség.
6. A szavazni érvényesen a választani kívánt egy jelölt neve melletti keretbe két egymást keresztező vonal („X" vagy „+") behúzásával lehet, úgy hogy abból a választási szándék egyértelműen megállapítható legyen.
7. Érvénytelen a szavazat, ha
a) azt nem a választási bizottság által kiadott és a szavazatszedő által hitelesített szavazólapon adták le;
b) nem lehet megállapítani, hogy a szavazatot kire adták le;
c) a szavazólapon a megválasztható egynél több jelöltet jelöltek meg.
8. A rontott szavazólapot – a tartalmába való betekintést mellőzve, jegyzőkönyv felvétele mellett – a szavazatszedő a választó jelenlétében megsemmisíti, és részére új szavazólapot ad ki.
9. A választó a szavazólapot nem viheti ki a szavazásra nyitva álló helyiségből. A szavazólapot a helyiségből való távozás előtt az erre a célra kijelölt – helyszínenként egy darab – urnába kell bedobni, vagy ha a választó a szavazatának kinyilvánítása előtt kényszerül elhagyni a helyiséget, a szavazólapot ideiglenesen vissza kell adnia a szavazatszedőnek.
10. A szavazásra rendelkezésre álló idő letelte után a szavazatszedő a felbontatlan urnát átadja a választási bizottságnak, amely testületileg gondoskodik az urna felbontásáról és a szavazatszámlálásról. A szavazatszámlálás legalább az elnök és még egy tag együttes jelenlétében végezhető. Az urnabontásról és szavazatszámlálásról az Alapszabályban meghatározott jegyzőkönyv készül.
11. A választás érvényes, ha azon – az Nftv. 60. § (1) bekezdés b) pontjában foglaltaknak megfelelően – az intézmény nappali képzésben résztvevő doktoranduszainak és doktorjelöltjeinek legalább 25%-a igazoltan részt vett.
12. Érvénytelen választás esetén a választást kilencven napon belül meg kell ismételni. Megismételt választást harminc napon belül tartani nem lehet. Ha a megismételt választás is érvénytelen, az újabb választást a következő évi rendes választás esedékessé válásakor kell tartani.
13. A választást doktori iskolánként (programonként/tudományáganként) az a jelölt nyerte, akire a legtöbben érvényesen szavaztak, szavazategyenlőség esetén pedig az jelölt nyerte a választást, akinek a doktorandusz hallgatói jogviszonya korábban jött létre az egyetemmel az adott doktori képzésben. Amennyiben ez sem hoz eredményt, akkor az életkora szerint idősebb jelölt nyerte a választást.
14. A választási eredményt a választási bizottság a szavazatszámlálást közvetlenül követően megállapítja, majd a teljes választási folyamatról beszámolót készít – a választás törvényességi felügyeletét ellátó – rektor számára. Amennyiben a rektor a beszámoló alapján – annak kézhezvételét követő 5 napon belül – nem emel törvényességi kifogást, a választási bizottság a NEPTUN rendszeren keresztül kihirdeti a választás eredményét. A kihirdetés hivatalos időpontja a NEPTUN rendszerben kiküldött értesítő levél elküldésének időpontja. A választási bizottság a választási eredményt egyéb felületen is közzéteheti.
15. Ha a jelöléssel, a választás lebonyolításával vagy eredményével kapcsolatban vita merül fel, három napon belül egyeztetést lehet kezdeményezni. Az egyeztetés kezdeményezésére a jelöltek és a választási bizottság jogosult. Az egyeztetés lezárásaként a választási bizottság határozatot hoz. A határozat ellen, illetve az egyeztetés eredménytelensége esetén az egyeztetés kezdeményezésére jogosultak öt napon belül a rektorhoz fordulhatnak. A rektor tizenöt napon belül határoz.

Budapest, 2020. február 21.

Dr. Kuminetz Géza s. k.
rektor

 

A jelölőlap innen tölthető le.

Események

11.
2025. jún.
HTK
„Igazságos háború és igazságos béke – Vallási alapú fegyveres konfliktusok a természeti erőforrásokért”
11.
2025. jún.
JAK
Doktori Iskola Nyílt Nap
Dékáni Tanácsterem
13.
2025. jún.
JAK
Államfői kerekasztal 2025
GY 207
18.
2025. jún.
JAK
Zlinszky János emlékmise
Kápolna, PPKE JÁK
20.
2025. jún.
ITK
Kari TDK konferencia 2025 tavasz
Pázmány ITK
22.
2025. jún.
PPKE
Te Deum - tanévzáró szentmise
További események
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe