Tantárgy adatlapja
A szeminárium célja a 18. századi művészet jelenségeiben, kutatási kérdéseiben való elmélyülés. A szeminárium hallgatói dolgozatokon alapul, amelyek egy-egy műalkotást vagy művészeti jelenséget mutatnak be analitikusan, szakirodalmának kritikai feldolgozását nyújtva.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
Levey, Michael: Painting and Sculpture in France, 1700-1789. (Pelican History of Art) New Haven – London, 1993.
Waterhouse, Ellis: Painting in Britain, 1530-1790. (Pelican History of Art) New Haven – London, 1986.
Ajánlott irodalom:
Caravaggiótól Canalettóig. Az itáliai barokk és rokokó festészet remekművei. Kiállítási katalógus. Szerk.: Dobos Zsuzsanna. Budapest, Szépművészeti Múzeum, 2013.
Kalnein, Wend von: Architecture in France in the Eighteenth Century. (Pelican History of Art) New Haven – London, 1995.
Levey, Michael: Painting in Eighteenth-Century Venice. Phaidon, Oxford, 1980.
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Ismeri az egyetemes (európai) és a magyar művészet nagy stíluskorszakait (az antikvitástól a középkori és újkori művészeten át a modern és kortárs művészetig).
Ismeri az elméleti problémafelvetés és problémamegoldás hagyományos és mai változatait, és jártasságot szerez a problémák szakszerű kezelésének gyakorlataiba
n.
Ismeretekkel rendelkezik a filozófia, az esztétika, az etika, művészetek, a mozgókép, az írott vizuális és mediális kommunikáció, a nyelvészet és a vallási jelenségek mibenlétéről, történetéről, jelentőségéről és társadalmi szerepéről.
b) képességei
Képes több műfajban az adott műfajnak vagy egyéb igényeknek megfelelő írásbeli és szóbeli prezentációra.
Képes a nyilvános megszólalás, illetve megjelenítés alapvető szabályainak ismeretében hatékony kommunikációra.
Képes arra, hogy kreatív módon írjon, és kritikai tevékenységet fejtsen ki a kultúra különböző területein.
c) attitűdje
Képes argumentált módon kifejteni saját álláspontját.
Fejleszti nyelvtudását.
d) autonómiája és felelőssége
Véleményalkotásában képviseli az emberi méltóság szellemi követelményeit.
Elutasítja mások érzelmi vagy ideológiai alapú manipulálását.