Tantárgy adatlapja
A 19-20. századi magyar építészet korszakainak mélyreható tárgyalását, specifikus építészettörténeti és műemléki kérdéseinek megvitatását lehetővé tevő tantárgy. A hallgatók műemléki védelmet érdemlő épületekről tartanak előadást, illetve készítenek beadandó dolgozatot, és az előadások végén közös eszmecsere, vita bontakozik ki az elhangzottakról. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Az adott témának megfelelő, szemeszterenként változó. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - Ismeri az elméleti problémafelvetés és problémamegoldás hagyományos és mai változatait, és jártasságot szerez a problémák szakszerű kezelésének gyakorlataiban. - Ismer bölcseleti, művészeti alapszövegeket, alapműveket és alapproblémákat. b) képességei - Képes argumentumok azonosítására, átgondolására, valamint ezeknek élőszóban és írásban vázlatos vagy részletes bemutatására. - Képes a szövegfeldolgozás, a szövegelemzés és -értelmezés, valamint a kritikai elsajátítás technikáinak alkalmazására. - Képes művelődési, művészeti és műemlékvédelmi intézményekben, kutatóintézetekben, az igazgatás területén, oktatási és ismeretterjesztési fórumokon, a tömegkommunikáció
an>ban a kultúrakutatáshoz kapcsolódó feladatkörök ellátására, akár középvezetői szinten is. |