Tantárgy adatlapja
A gyakorlat során a hallgatók két iskoláskorú gyermek vizsgálatán keresztül nyerhetnek bepillantást az életkori szakasz jellegzetességeibe, miközben gyakorlatot szereznek a fejlődéslélektani jegyzőkönyv-vezetésben, illetve a saját megfigyelésekről szóló beszámolók megtervezésében is. A vizsgálatok a kognitív fejlődés, az emlékezet fejlődése, az érzékelés és észlelés fejlődése, az emlékezet, a képzelet és a beszéd fejlődésének területeire terjednek ki.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kósáné Ormai, V. (1990). Fejlődéslélektani gyakorlatok I-II. Budapest: Tankönyvkiadó
Feuer, M. (2000). A gyermekrajzok fejlődéslélektana. Budapest: Akadémiai. ISBN 9789630577328
Cole, M.-Cole, S.: Fejlődéslélektan; Osiris kiadó, Budapest, 2006. ISBN 9789633894735
Mérei, F. és Binét, Á. (1998) Gyermeklélektan. Medicina, Budapest. ISBN 963-242-533-2
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Ismeri a pszichológia jellemző írásbeli és szóbeli, tudományos és közéleti, népszerűsítő műfajait és azok szabályrendszerét.
Megfelelő ismeretekkel rendelkezik a pszichológia fő jellemző kutatási kérdéseinek elemző és értelmezési területein.
b) képességei
Képes értelmezni a pszichológiai jelenségeket, és ismeri a psz
ichológia tudományának történelmi beágyazottságát.
c) attitűdje
Érzékenységet és érdeklődést mutat a pszichológiai jelenségek és problémák meglátására.
d) autonómiája és felelőssége
Rendelkezik a kezdeményezés, az önálló és közösségi döntéshozatal képességeivel.