Tantárgy adatlapja
A kurzus célja, hogy a hallgatók képesek
legyenek gyermekvédelmi munkájuk során a stresszforrások felismerésére. Saját
mentálhigiénéjük ápolására és ehhez a pozitív pszichológia eszközeire
támaszkodva saját felismert pszichés immunrendszerükhöz tartozó erősségeik
kamatoztatására. Főbb tematikai csomópontok: 1.
Kiégés megelőzése 2.
„Psychological Immune System
Inventory” rendszere 3.
Szupervízió szerepe |
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: -
Bagdy Emőke - Wiesner Erzsébet:
Szupervízió - Egyén - csoport – szervezet, 2005 Ajánlott irodalom: -
Thomas M. H. Bergner: BURNOUT - A kiégés megelőzése 12 lépésben
Z-Press Kiadó |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása -
A hallgató
ismeretekkel bír a mentálhigiéné területén, tudja, hogy a saját lelki
egészségét hogyan ápolja. b) képességei -
A hallgató ismeri erősségeit és
rálát gyengeségeire, képes erősségeit használni a munkájában megjelenő
stressz kezelésére. c) attitűdje -
A hallgató
elismeri, hogy munkája stresszforrásokat tartalmaz, törekszik szakmai munkája
során a saját személyisége fejlesztésére, nyitott a segítségkérésre. |