Tantárgy adatlapja
A kurzus célja, hogy a hallgató képes legyen a személyiséglélektan területén belül önálló tudományos kérdés megfogalmazására. A műhelymunka szerves részét képezi a szakirodalmi tájékozódás, a hipotézisek megfogalmazása, majd önálló empirikus vizsgálat végzése. A hallgatók gyakorlatot szereznek az önálló kutatás publikáció formájában történő megírásában is. A kurzus nyitott bármely témára, amely a személyiségpszichológia valamely megközelítéséhez kapcsolódik. A műhelymunka kurzus összhangban van a mindenkor hatályos intézeti műhelymunka formákkal.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Babbie, Earl (2020) A társadalomtudományi kutatás gyakorlata, Budapest, Balassi. ISBN 9789634560005
Szokolszky Ágnes (2004) Kutatómunka a pszichológiában. Osiris, Budapest. ISBN 9789633896822
Szakterületnek megfelelően specifikus
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Ismeri a pszichológia jellemző írásbeli és szóbeli, tudományos és közéleti, népszerűsítő műfajait és azok szabályrendszerét.
b) képességei
Képes szakember irányítása mellett egyszerűbb tesztek felvételére és kiértékelésére.
Képes alkalmazni a modern prezentációs eszközöket és önálló prezentációt tartani a különböző szakspecifikus területeken.
Képes értelmezni, hogy melyek azok a feladatok, amelyeket szakmai kompetenciájával lefed, és ezt a hatáskört nem lépi át.
<
span class="cs50126BB">c) attitűdje
Képes a kooperatív együttműködésre, csoportos feladatok megoldására.
Emberi kapcsolataiban etikus és humánus viselkedés jellemzi.
Rendelkezik ismeretei alkalmazása során empátiával, toleranciával, rugalmassággal, kreativitással.
d) autonómiája és felelősség
Rendelkezik a másokkal való szakmai és szakmaközi együttműködés képességével.
Rendelkezik a kezdeményezés, az önálló és közösségi döntéshozatal képességeivel.
Felelősséget vállal az elvégzett munkáiért, tudatában van azok lehetséges következményeinek.
Tudatosan és felelősen képviseli, hogy végzettségével nem lépi át saját kompetenciájának határait, és ezen kívül eső feladatot nem vállal.