Tantárgy adatlapja
Tantárgyleírás: az elsajátítandó ismeretanyag tömör, ugyanakkor informáló leírása A tárgy oktatása során a hallgatók megismerkednek az óvodai és iskolai tevékenységek során felhasználható bábfajták sajátosságaival, a textilbábok elkészítésének módszereivel. A félév felépítése: • Anyagismereti bevezető, varrástechnikák megismertetése • Bábfajták megismerése • Tervezés és kivitelezés - zoknibáb, fakanálbáb, ujjbáb, kesztyűbáb, párnabáb • Variációk, dekorálási lehetőségek • A báb alkalmazásának módszerei a gyermeknevelés mindennapi feladataiban |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) Kötelező irodalom: Babos Eszter: Otthonos bábok – Bábos otthonok, Fekete Sas Kiadó, Budapest, 2014 Ajánlott irodalom: Pálfi Judit: Mesepárnás Mesecsoda, Neteducatio Kft, Budapest, 2016 Lellei Pál: Bábkészítés, Európai Szabadúszó Művészek Egyesülete, Budapest, 2014 Horváthné Kiszeli Terézia: Bábozás: útmutató pedagógusoknak. Tárogató Kiadó, Bp., 1994. Atwell, Gail: Rongybabák, Panem Kiadó, Budapest, 1991 (52-56. old.) Lenkefi Konrád: Bábkészítés, Múzsák Közművelődési Kiadó, 1985 Nagy Katalin – Marék Veronika: Házi bábszínház, Múzsák Közművelődési Kiadó, 1986 |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása A hallgató gyakorlati ismeretekkel rendelkezik az esztétikus, funkcionális bábok elkészítésének és alkalmazásának módszereiről. Önállóan végzi a munkájában használt bábok tervezését és kivitelezését. A bábkészítést és -használatot be tudja építeni az élményszerű óvodai életmódszervezés folyamatába. b) képességei A hallgató képes a bábkészítés technikáinak önálló alkalmazására. Kreatívan és találékonyan képes kivitelezni, átalakítani és használni a félév során megismert bábfajtákat. |