Tantárgy adatlapja
A tárgy oktatása során a hallgatók megismerkednek az óvodai és iskolai tevékenységek során felhasználható bábfajták sajátosságaival, a textilbábok elkészítésének módszereivel.
A félév felépítése:
Anyagismereti bevezető, varrástechnikák megismertetése
Bábfajták megismerése
Tervezés és kivitelezés - zoknibáb, fakanálbáb, ujjbáb, kesztyűbáb, párnabáb
Variációk, dekorálási lehetőségek
A báb alkalmazásának módszerei a gyermeknevelés mindennapi feladataiban
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
Babos Eszter: Otthonos bábok – Bábos otthonok, Fekete Sas Kiadó, Budapest, 2014.
Ajánlott irodalom:
Pálfi Judit: Mesepárnás Mesecsoda, Neteducatio Kft, Budapest, 2016.
Lellei Pál: Bábkészítés, Európai Szabadúszó Művészek Egyesülete, Budapest, 2014.
Horváthné Kiszeli Terézia: Bábozás: útmutató pedagógusoknak. Tárogató Kiadó, Bp., 1994.
Atwell, Gail: Rongybabák, Panem Kiadó, Budapest, 1991. (52-56. old.)
Lenkefi Konrád: Bábkészítés, Múzsák Közművelődési Kiadó, 1985.
Nagy Katalin – Marék Veronika: Házi bábszínház, Múzsák Közművelődési Kiadó, 1986.
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
A hallgató gyakorlati ismeretekkel rendelkezik az esztétikus, funkcionális bábok elkészítésének és alkalmazásának módszereiről.
Önállóan végzi a munkájában használt bábok tervezését és kivitelezését.
A bábkészítést és -használatot be tudja építeni az élményszerű óvodai életmódszervezés folyamatába.
b) képességei
A hallgató képes a bábkészítés technikáinak önálló alkalmazására.
Kreatívan és találékonyan képes kivitelezni, átalakítani és használni a félév során megismert bábfajtákat.