Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Belső kommunikáció
Tárgy kódja: BBNKM43900
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Radetzkyné Kurjancsek Judit
Tárgyleírás:

 

Tantárgy célja:

A kurzus elvégzése során a hallgatók megismerkednek a belső kommunikáció területeivel és eszközrendszerével, valamint a belső kommunikációs stratégiaalkotás folyamatával kapcsolatos gyakorlati tudnivalókkal. A kurzus célja továbbá a belső PR és a HR közötti kapcsolódási lehetőségek és határterületek megismertetése is, ennek menetében betekintést engedve a munkapszichológia és szervezetszociológia gyakorlati mintázataiba.

 

A tantárgy leírása:

A belső PR (internal communication) vállalaton belüli kommunikációt jelent, amely magában foglalja a munkatársi kapcsolatokat, a tulajdonosi és menedzsmenti kapcsolatokat, a vezetők és alkalmazottak közötti kapcsolatokat, a vezetői és érdekképviseleti kapcsolatokat, valamint a belső szervezeti egységek közötti kommunikációt. A kurzus kitér a különböző szervezettípusoknak megfelelő, testreszabott belső kommunikációs megoldások bemutatására, valamint a belső PR-ben alkalmazott online közösségépítési technikák ismertetésére is. A belső kommunikáció jelentősége és funkciói mellett a belső PR speciális céljainak és eszközeinek megismerése is feladat. Olyan esettanulmányokat ismertetnek és terveket készítenek a hallgatók, melynek keretében készségszinten lesznek képesek megoldani a területhez tartozó feladatok mindegyikét.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

?       Nyárádi Gáborné - Szeles Péter: Public Relations I-II. Perfekt, Budapest, 2004, II./ 11-60.

?       Fehérvári Ágnes - Szeles Péter: A vállalat belső kommunikációja 1. és 2. rész In: Munkaügyi Szemle, 2001. november-december.

?       Galánfi Csaba: A belső PR mint nyereségnövelő eszköz. In: PR Mappa II. sorozat 3. füzet, 2002, Geomédia Kiadó, 1-38.

?       Bakacsi, Gyula.: Szervezeti magatartás és vezetés. KJK Kerszöv, Budapest, 2003, 225-253.

?       Borgulya Istvánné - Vető Ágnes Ágota: Kommunikációmenedzsment a vállalati értékteremtésben, Akadémiai Kiadó, Budapest, 2010

 

Ajánlott irodalom:

?       Kukoda Bernadett: A belső PR aspektusai. In: Marketing menedzsment, 1996. 30. évf. 5. szám.

yle="margin-left:21.3pt;mso-add-space:auto; text-align:justify;text-indent:-21.3pt;mso-list:l0 level1 lfo1">?       Szeles Péter (szerk.): Nagy PR-könyv. Management Kiadó, Budapest, 2001.

?       Klein Sándor: Vezetés- és szervezetpszichológia. SHL Hungary, Budapest, 2001.

?       Borgulya Istvánné: Kommunikáció. In Karoliny Mártonné és munkatársai (szerk.): Emberi erőforrás menedzsment kézikönyv. KJK Kerszöv, Budapest, 2004.

?       Klein Balázs - Klein Sándor: A szervezet lelke. Edge 2000 Kiadó, Budapest, 2006.

?       Klein, Sándor: Kommunikáció a szervezetben. In: Vezetés-és szervezetpszichológia. SHL könyvek, Budapest, 2000, 415.

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

kommunikáció- és médiatudomány BANT-XKM alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 6 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe