Tantárgy adatlapja
Alapvető ismereteket nyújt a drámapedagógiáról, bemutatja annak sajátos szemléletmódját, különböző megjelenési formáit. Áttekintést ad a drámapedagógia nemzetközi és hazai történetéről, megismertet jelesebb személyiségeivel. Tárgyalja a drámatanár feladatait, sajátos magatartását, a drámajáték vezetésének módszertanát: a foglalkozások típusait, vezetését, a szerepbe léptetést, a csoportépítést. Foglalkozik a drámapedagógiának a magyar oktatási-nevelési rendszerben betöltött szerepével.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Cziboly Ádám (2017): Színhzi nevelési és színházpedagógiai kézikönyv. InSiteDrama, Budapest.
Eck Júlia – Kaposi József – Trencsényi László: Dráma-pedagógia-színház-nevelés. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest.
Gabnai Katalin (1987): Drámajátékok – gyerekeknek, fiataloknak, felnőtteknek. Tankönyvkiadó, Budapest.
Kaposi László (1995, szerk.): Drámapedagógiai olvasókönyv. Magyar Drámapedagógiai Társaság - Marczibányi Téri Művelődési Központ, Budapest.
Neelands, J. (1992): Dráma a tanulás szolgálatában. Marczibányi Téri Művelődési Központ, Budapest.
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Ismerje meg a hallgató a különböző, köznevelésben alkalmazható drámajátékos tevékenységi lehetőségeket, ezek jellemzőit, funkcióját, oktatási és nevelési c&eacut
e;ljait.
b) képességei
Rendelkezzen ezen foglalkozások megtervezéséhez és levezetéséhez szükséges drámapedagógus-kompetenciákkal, és legyen képes ezeket tudatosan, szakszerűen és alkotó módon alkalmazni a gyakorlatban.
c) attitűdje
d) autonómiája és felelőssége