Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Bevezetés a drámapedagógiába
Tárgy kódja: BBLTI30600
Óraszám: N: 0/0/0, L: 10/0/0
Kreditérték: 4
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Dr. Hernádi Mária Judit
Tárgyleírás:

Alapvető ismereteket nyújt a drámapedagógiáról, bemutatja annak sajátos szemléletmódját, különböző megjelenési formáit. Áttekintést ad a drámapedagógia nemzetközi és hazai történetéről, megismertet jelesebb személyiségeivel. Tárgyalja a drámatanár feladatait, sajátos magatartását, a drámajáték vezetésének módszertanát: a foglalkozások típusait, vezetését, a szerepbe léptetést, a csoportépítést. Foglalkozik a drámapedagógiának a magyar oktatási-nevelési rendszerben betöltött szerepével.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Cziboly Ádám (2017): Színhzi nevelési és színházpedagógiai kézikönyv. InSiteDrama, Budapest.

Eck Júlia – Kaposi József – Trencsényi László: Dráma-pedagógia-színház-nevelés. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest.

Gabnai Katalin (1987): Drámajátékok – gyerekeknek, fiataloknak, felnőtteknek. Tankönyvkiadó, Budapest.

Kaposi László (1995, szerk.): Drámapedagógiai olvasókönyv. Magyar Drámapedagógiai Társaság - Marczibányi Téri Művelődési Központ, Budapest.

Neelands, J. (1992): Dráma a tanulás szolgálatában. Marczibányi Téri Művelődési Központ, Budapest.

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:

a) tudása

Ismerje meg a hallgató a különböző, köznevelésben alkalmazható drámajátékos tevékenységi lehetőségeket, ezek jellemzőit, funkcióját, oktatási és nevelési c&eacut

e;ljait.

b) képességei

Rendelkezzen ezen foglalkozások megtervezéséhez és levezetéséhez szükséges drámapedagógus-kompetenciákkal, és legyen képes ezeket tudatosan, szakszerűen és alkotó módon alkalmazni a gyakorlatban.

c) attitűdje

d) autonómiája és felelőssége

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

tanító BALP-XTI alapképzés (BA/BSc/BProf) Levelező magyar 8 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe