Tantárgy adatlapja
A tantárgy célja az önálló csoportvezetés gyakorlatára való felkészítés. A hallgatók egyéni vagy páros csoportvezetés keretében biblioterápiás csoportfoglalkozásokat tartanak társaiknak, melyeknek során számot adnak arról, milyen mértékben képesek az elsajátított ismereteket kreatívan és hatékonyan alkalmazni. Ezek a foglalkozások minden esetben az első modulban csoportvezetőként működő biblioterapeuták szupervíziója mellett zajlanak, aki értékeli a gyakorló csoportvezetők teljesítményét, személyes tanácsokkal segítve őket. Az önálló csoportvezetést minden alkalommal egy komplex, két részből álló, egymásra épülő feladat előzi meg: minden gyakorló csoportvezetőnek előzetesen el kell készítenie a foglalkozáson használt irodalmi mű biblioterápiás szempontú elemzését és a foglalkozás tervezetét. A tervezetben meghatározzák az ülés témáját, terápiás célját, és hogy milyen irányító kérdéseket, módszereket, technikákat alkalmaznak majd a cél elérése érdekében. A foglalkozástervnek tükröznie kell a csoportvezetés elméletében és az alkalmazott lélektani ismeretekben való jártasságukat. Az elemzésben a hallgató megindokolja műválasztását, a művet a biblioterápiás felhasználhatóság szempontjából elemzi, végiggondolja a művel kapcsolatos várható fogadtatások alternatíváit, az esetleges kérdéseket. A csoportvezetés többszöri kipróbálása egyben az önismeret, valamint a társas és kommunikációs kompetenciák fejlesztésének egyik módja is. A foglalkozásokat a szupervizorok által vezetett közös megbeszélés zárja. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
pl.: a) tudása -……. -…….. b) képességei -……. -…….. |