Tantárgy adatlapja
Ezeken az órákon a hallgatók a foglalkozásokat
vezető biblioterapeuták által választott irodalmi művek feldolgozásán
keresztül saját élményt szereznek a biblioterápiás foglalkozás mibenlétéről.
Az önismereti folyamat során saját személyes élettapasztalataikat,
élményeiket, érzéseiket, konfliktusaikat, esetleges problémáikat hozzák be a
csoportba, és dolgozzák fel. A saját élményű üléseken két biblioterapeuta vesz
részt, egyikük a foglalkozást vezeti, a másik jegyzőkönyvez. A hallgatóknak ilyen módon alkalmuk nyílik átélni és
megérteni saját lélektani működésüket, a fejlődési-változási folyamatokat,
megtapasztalhatják az irodalomterápiás csoportban való részvétel szabályait
és dinamikáját. A vezető biblioterapeuták ugyanakkor mintát nyújtanak az ülés
megtervezésére, a háttéranyag elkészítésére, az irodalmi mű elemzésére és az
ülés levezetésének módjára. |
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
nincs |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
Képes önismeretének,
önkritikájának és önértékelésének folyamatos fejlesztésére. Személyes
adottságok, készségek: magas szintű kommunikációs készség, nyelvi
kreativitás, fejlett empatikus készség. |