Tantárgy adatlapja
A kurzus célja az érvelő készség fejlesztése, a szükséges nyelvi eszközök (szókincs, grammatika, helyesírás) és kompetenciák elsajátítása. Külön hangsúlyt kap a szöveg logikus, koherens szerkesztésének begyakorlása, az írásbeli és szóbeli érvelő szöveg szabályainak alkalmazása: központi gondolat kibontása, vázlat felépítése, bekezdések és logikai kapcsoló elemek adekvát használata, az ismétlések elkerülése, bevezetés és konklúzió kidolgozása. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Dominique Chevalier-Wixler et al.: Réussir le Dalf, Niveaux C1 et C2, Paris, Didier, 2007, 240 p. ISBN 978-2-278-06101-3 Mariella Causa, Bruno Megre: Production écrite, Niveaux C1/C2, Paris, Didier, 2008, 119 p. ISBN 978-2-278-06088-7 Jean-Michel Adam: Les textes.Types et prototypes. Récit, description, argumentation, explication et dialogue, Paris Nathan, 2001, 220 p. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a, tudása A hallgató ismeri az érvelő szövegek értelmezésének technikáit, létrehozásának szabályait, a szövegalkotás kulturális és nyelvi normáit. b, képességei A hallgató írásbeli és kulturális kompetenciájának fejlődése lehetővé teszi a gondolatainak koherens, adekvát közvetítését. |