Tantárgy adatlapja
A kurzus célja a hallgató nyelvi kompetenciájának bővítése a nyelvhelyesség, helyesírás, nyelvtani struktúrák, stílus minőségének fejlesztése révén. A nyelvtani tartalmak és kompetenciák oktatása során mind az írásbeli, mind a szóbeli készségek szerepet kapnak, külön hangsúlyt helyezünk a nyelvi struktúrák működésének feltárására szövegek elemzése és változatos írásbeli és szóbeli gyakorlatok segítségével. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Bernadette Chovelon, Marie Barthe : Expression et style. Français de perfectionnement. PUG, Grenoble, 2009, 151 p. ISBN 978-2-7061-1510-3 C.M. Beaujeu et al. : Grammaire. Cours de civilisation française a la Sorbonne, 350 exercices. Niveau supérieur II., Paris, Hachette, 2001, 159 p. ISBN 2-01-016291-9 J. Cadiot-Cueilleron et al : Grammaire. Cours de civilisation française a la Sorbonne, 350 exercices. Niveau supérieur I., Paris, Hachette, 2001, 175 p. ISBN 2-01-016289-7 |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása A hallgató ismeri a nyelvtani struktúrák működését, a vonatkozó helyesírási szabályokat b) képességei A hallgató képes magas szintű nyelvi kompetenciájának köszönhetően pontosan, hatékonyan kommunikálni, szövegeket értelmezni. |