Tantárgy adatlapja
A
tantárgy célja a retorikai eszközök tanulmányozása különböző műfajú szövegek
(klasszikus irodalmi, interjúk, újságcikkek, filozófiai írások,
reklámszövegek stb.) segítségével és az elsajátított technikák gyakorlati
alkalmazása a szövegértés és szövegalkotás területén. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) |
Catherine
Fromilhague: Les Figures de style, Paris. Armand Colin, 2007, 127 p. ISBN
2-200-35236-0 Henry
Suhamy: Les figures de style, Paris, PUF, 2016, 121 p., ISBN
978-2-13-073342-3 Olivier
Reboul : Introduction a la rhétorique, Paris, PUF, Quadrige, 2013, 256 p.
ISBN 978-2-13-062568-1 Jean-Michel
Adam, Marc Bonhomme : L’argumentation publicitaire. Rhétorique de l’éloge et
de la persuasion, Paris, Armand Colin, 2012, 368 p. ISBN 9782200278380 |