Tantárgy adatlapja
A hallgatók megtanulják a modern régészeti dokumentációban használt raszteres és vektor alapú 2D grafikus szoftverek használatát. A kurzus a 2D raszteres és vektor alapú digitális rajzokra, a régészeti tárgyak, ásatási szelvények, metszetek és épületmaradványok ábrázolására és digitalizálásának gyakorlati felhasználását mutatja be. A hallgatók elsajátítják a raszter-alapú képek feldolgozásához szükséges alapvető ismereteket. Gyakorlati tapasztalatokat szereznek raszter-vektor hibrid és vektoros táblák, illusztrációk elkészítésében, amely tudás a modern régészeti dokumentáció digitális és papíralapú változatához is elengedhetetlenül szükséges. |
A 2-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Daly, P., Evans, T. L., Daly P., T., Digital Archaeology: Bridging Method and Theory. New York 2006, ISBN 978-0415310482 Morgan, C., Wright, H., Pencils and Pixels: Drawing and Digital Media in Archaeological Field Recording. Journal of Field Archaeology Volume 43, 2018 - Issue 2, ISSN: 0093-4690 Ajánlott irodalom: Balm, R., Archaeology's Visual Culture: Digging and Desire. New York 2016, 978-1138941151
"MsoNormal" style="font-family:Calibri;margin-left:0px;text-align:justify;">Grant, J., Gorin, S., Fleming, N., The Archaeology Coursebook (An introduction to themes, sites, methods and skills), 4th ed., Routledge, 2015, ISBN 978-0415526883 |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetencia-elemeknek (tudás, képesség stb., KKK 8. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása A hallgatók megtanulják a raszteres és a vektor-alapú adatok feldolgozását és 2D-s megjelenítését. b) képességei Képesség raszteres és vektor-alapú táblák, táblázatok és illusztrációk elkészítésére. Képes papíralapú rajzokból digitális illusztráció elkészítésére. c) attitűdje d) autonómiája és felelőssége |