Tantárgy adatlapja
Drámapedagógia értelmezése; szabályjáték, tanítási dráma, szakértői játék, színházi előadás.
Tanári szerep a drámapedagógiában, résztvevők alkotói szerepben.
Szabályjáték-repertoár készítése (bizalom-, közösségépítő, önismereti, kommunikációs, kreativitást, koncentrációt, megfigyelő készség- és memóriafejlesztő, mozgásos, érzékelés-fejlesztő, nyelvi, szituációs játékok.)
Tanítási dráma tervezése az óvodában: fókuszkeresés, gondolkodási módok.
Valós történetre épülő tanítási drámák: pl. látogatás egy tanyán, kinek hogyan köszönjünk, milyen szabályok legyenek a csoportszobában.
Népmesékre és műmesékre épülő drámajátékok.
A művészetek komplex alkalmazásának lehetőségei.
Szakértői játék az óvodában: diafilmkészítő cég alapítása, és az elkészült munka bemutatása.
A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN):
Kötelező irodalom:
BOLTON , Gavin, A tanítási dráma elmélete, Budapest, Marczibányi Téri Művelődési Központ, 1993. ISBN 963-8457-04-X
GABNAI Katalin, Drámajátékok: gyerekeknek, fiataloknak, felnőtteknek, Budapest, Marczibányi Téri Művelődési Központ, 1993. ISBN 963-18-1949-3
KAPOSI László (szerk.), Drámapedagógiai olvasókönyv, Budapes
t, Marczibányi Téri Művelődési Központ, 1995. ISBN 963-8457-07-4
NEELANDS , Jonathan, Dráma a tanulás szolgálatában, Budapest, Marczibányi Téri Művelődési Központ, 1994. ISBN 963-8457-05-8