Tantárgy adatlapja
A
kurzus célja: A
hallgatók ismerjék meg a drámapedagógia alapjait, célját és eszközrendszerét.
Szerezzenek módszertani ismereteket mind elméletben, mind pedig a
gyakorlatban. Főbb
tematikai csomópontok:
|
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: -
Gabnai Katalin (2015) Drámajátékok - Bevezetés a drámapedagógiába.
Helikon Kiadó. -
Horgosi
Lea - Jékey Franciska (2017) Drámapedagógiai technikák alkalmazásának
lehetőségei In: Fejlesztő pedagógia . 28. évf.
1-2. sz. 71-75. -
Meighan,
Julie (2013) Drámázzunk! -
Drámajátékok, színdarabok és monológok - (nem csak) angolul tanuló
óvodásoknak és kisiskolásoknak. Akadémiai Kiadó. Ajánlott
irodalom: -
Eck Júlia,
Kaposi József, Trencsényi László (2016) DRÁMA
– PEDAGÓGIA – SZÍNHÁZ – NEVELÉS. Szöveggyűjtemény középhaladóknak
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. Budapest. |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása -
Ismeri a
drámapedagógia elméletét és módszertani sajátosságait. -
Ismeri a
különböző típusú drámajátékokat és ezek alkalmazási lehetőségeit. -
Ismeri a
drámajátékok nevelési és közösségfejlesztő hatásait, elemeit. b)
képességei -
Képes
elméleti ismereteit átültetni a gyakorlatba.
"margin-top:0cm;margin-right:0cm;margin-bottom:0cm;
margin-left:31.5pt;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify;text-indent:-18.0pt;
line-height:normal;mso-list:l3 level1 lfo3;tab-stops:15.85pt">-
Képes
drámapedagógiai elemekre épített foglalkozás tervezésére és vezetésére. c) attitűdje -
Nyitott a
gyermekek érdeklődéséből és képességeiből kiinduló drámajátékok
alkalmazására. |