Tantárgy adatlapja
A kurzus célja, hogy a zenés és énekes tevékenységek dramatikus
felhasználási lehetőségeit módszereit és technikáit áttekintsük folyamatos
gyakorlati tevékenységek, dramatikus technikák és szituációs játékok
segítségével. A gyakorlati munka anyagául a következő témák szolgálnak: 1. A hang,
mint közeg 2. Hang és
mozgás 3.
Együttműködés és szituáció 4.
Időérzék és csend 5. Szerkesztés
a zenében 7.
Hangképzés, beszéd és ének 8. A zenei
hangzás, zenés, énekes jelenetek 9. Zene és
színház 10. Zenei
és énekes hatások 11. A
dallam mint kifejezés 12. A zene
mint cselekvés 13.
Szimbólumok zenével, zenében |
A 2-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal
(szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező
irodalom: CAGE,
John: A csend, Pécs, Jelenkor, 1994. Yehudi
MENUHIN-Curtis W. DAVIS: Az ember zenéje, Bp., Zeneműkiadó, 1981. ISBN
963 330 397 4 SALZMAN,
Eric: A XX. század zenéje, Bp., Zeneműkiadó, 1980. ISBN 963 330 355
9 SÁRY
László: Kreatív zenei gyakorlatok, Pécs, Jelenkor, 2010. ISBN
978 963 676 485 2 Ajánlott irodalom: Kékesi Kun Árpád: A rendezés színháza, Bp., Osiris, 2007. ISBN
978 963 389 943 4 Dobszay László: Magyar zenetörténet, Bp., Gondolat, 1984,ISBN
963 281 398 7 |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetencia-elemeknek (tudás, képesség stb., KKK 8.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása A tanulók
szerezzenek ismereteket a zenei és énekes tevékenységek sajátosságairól,
technikáiról, és dramatikus felhasználási lehetőségeiről b) képességei Rendelkezzenek
zenés énekes dramatikus tevékenységek használatához, megértéséhez és
gyakorlati átadásához szükséges, tanításhoz kapcsolódó
pedagógus-kompetenciákkal, és ezeket legyenek képesek alkotó módon a
gyakorlatban alkalmazni c) attitűd Pozitívan,
nyitottan forduljanak a dramatikus zenei gyakorlati munka felé, és erre
nyitott attitűdre neveljék tanítványaikat is. |