Tantárgy adatlapja
A
kurzus célja: A
hallgatók ismerjék a játék pedagógiáját és pszichológiáját érintő új
ismereteket, jussanak közelebb a gyermek megismeréséhez és fejlesztésének
lehetőségeihez. A játék értelmi és szocializációs folyamatainak sokoldalú
illusztrálásával találjanak megoldásokat a sajátos nevelési igényekkel
rendelkező gyermekek neveléséhez, fejlesztéséhez Főbb tematikai
csomópontok: 1. Egyéni, páros, csoportos és interaktív fejlesztő
játékok elmélete, gyakorlata 2. A képzőművészeti fejlesztőjátékok
a gyakorlatban 3. Zeneművészeti fejlesztőjátékok
a gyakorlatban 4. Mozgásnevelési
fejlesztőjátékok a gyakorlatban 5. Beszédfejlesztő játékok a
gyakorlatban
e="font-size:11.0pt;mso-fareast-language:EN-US">6.
|
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: - Besnyi Szabolcs - Nagy Gábor Mápó (2017) A Játék nem játék! - Minden az ismerkedési, be melegítő, energetizáló, csoport- és párképző, valamint az
egyéb játékokról! Optimus Tréning. -
Besnyi Szabolcs - Urbán
Mónika (2017) Játék az osztályban! - Az ásítozás nélküli tanórák titka! Katalizátor
Kiadó. -
Fejlesztő
pedagógia című folyóirat tematikus számai -
Lukács
Józsefné (2019) A részképességek
játékos fejlesztése az óvodában. Fejlesztő játékok részképesség területenként
– az ŐSZI környezeti témákhoz illesztve. Flaccus Kiadó. Budapest. -
Ortiz,
Isabel (2018) 365
intelligenciafejlesztő játék gyerekeknek - Neveljünk egészséges
gyereket! Napraforgó 2005 Kft.
s="MsoNormal" style="margin-top:0cm;margin-right:0cm;margin-bottom:0cm;
margin-left:24.4pt;margin-bottom:.0001pt;text-indent:-18.0pt;line-height:
normal;mso-list:l0 level1 lfo2">-
Porkolábné
Balogh Katalin (2009) Komplex
prevenciós óvodai program Kudarc nélkül az iskolában. Trefort Kiadó.
Budapest. -
Kaduson,
Heidi – Schaefer Charles (2009) 101
játékterápiás technikas. Animula. Ajánlott
irodalom: -
Martonné
Tamás Márta (2002) Fejlesztő pedagógia.
ELTE Eötvös Kiadó. Budapest. -
Perlai
Dezsőné (1999) Az óvodáskor fejlesztő
játékai. OKKER. Budapest. |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása -
Ismeri a
fejlesztő játékok prevenciós, korrekciós hatásait. -
Ismeri, a
játékok alkalmazásának szempontjait, módszereit. -
Ismeri
azokat a kognitív folyamatokat, amelyek az értelmi fejlődésre és a mozgásfejlődésre
is hatással vannak. b) képességei -
Képes
alkalmazni a fejlesztésben különböző játékokat. -
Képes a
gondolkodási stratégia fejlesztésére mellett, c) attitűdje -
Elkötelezett a fejlesztő típusú játékok személyre
szabott alkalmazásában. |