Tantárgy adatlapja
A különleges bánásmódot igénylő tanulók, elsősorban a beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézséggel küzdők egyéni, differenciált fejlesztést igényelnek. A szakvélemények részletesen leírják a gyermek képességprofilját, iránymutatást adnak a fejlesztendő területekről. A pedagógusnak ismernie kell a részképességzavarok, tanulási nehézségek tüneteit, jegyeit, hogy a differenciált óraszervezésben a gyermek képességeihez mérten fejlődhessen.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
Fazekasné Dr. Fenyvesi Margit (et. al) Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer. Tesztrendszer, Kézikönyv, fejlődési mutató. Mozaik Kiadó. 2016.
Gósy Mária - Imre Angéla: Beszédpercepciós fejlesztő modulok. Nikol KKT.2007.
Gósy Mária: A beszédészlelés és a beszédmegértés fejlesztése (szóban és írásban) iskolásoknak. Nikol KKT. 2005.
Martonné Tamás Márta (szerk.): Fejlesztő pedagógia. ELTE Eötvös Kiadó. Budapest. 2002.
Spencer, Kagan – Miguel, Kagan: Kagan kooperatív tanulás. Önkonet Szolgáltató és Tan. Kft. 2009.
Ajánlott irodalom:
Fejlesztő pedagógiai folyóirat
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
A hallgató ismerje meg a különböző részképességzavarok megnyilvánulási formáit. A módszertani sajátosságokat, lehetőségeket sajátítsa el.
b) képességei
A gyermek
fejlődési szintjének megfelelően választja meg az egyénre szabott, differenciált feladatokat. Óráin a kooperatív tanítás módszerét alkalmazza.