Tantárgy adatlapja
A kurzus célja: a hallgatók ismerjék mega hazai és nemzetközi felnőttképzési tendenciák
jellemzőit és tudják alkalmazni az andragógia nyújtotta lehetőségeket a
minőségi és hatékony felnőttképzési tevékenység során. Főbb tematikai csomópontok: 1. A felnőttképzés elméleti alapjai, az andragógia
szerepe. 2. Hazai és nemzetközi kitekintés, a felnőttképzés
gyakorlatára, változásaira. 3. A felnőttképzés és szakképzés kapcsolatrendszere,
speciális szakszókincse. |
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező
irodalom: - Kozma Tamás: Az összehasonlító neveléstudomány alapjai. Új Mandátum,
Budapest, 2006. - Zrinszky László: A felnőttképzés tudománya. Nemzeti Tankönyvkiadó,
Budapest, 1996. - Polónyi István: A hazai emberi erőforrások ma és holnap. Educatio.
2016/4 http://folyoiratok.ofi.hu/educatio/lapszamok/2016-1 Ajánlott
irodalom: - Andragógiai szöveggyűjtemény / [szerk.] Bajusz Klára, Németh Balázs
1. kötet : Felnőttoktatási felfogások a 20. században, Pécs : IDResearch Kft.
: Publikon, 2011. 173 p. - Csoma Gyula: Hogyan változtak a felnőttek nevelésének és oktatásának
kulcsfontosságú problématerületei? : részlet a "Szárny és Teher"
kötet háttértanulmányából. - In: Felnőttképzés, 8. 2. 2010. - 41-46.p. – http://mek.niif.hu/07900/07999/pdf/szarny_es_teher.pdf |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - Ismeri az andragógia tudományának alaptéziseit. - Ismeri a nemzetközi és hazai főbb tendenciáit. - Ismeri a felnőttképzéssel kapcsolatos szakmai,
szervezési tudnivalókat - Ismeri a felnőttképzés módszertani repertoárját b) képessége - Képes minden hallgatóban meglátni az értékeket és
pozitív érzelmekkel és empátiával viszonyulni minden tanítványához. - Képes együttműködést támogató, motiváló módszereket
alkalmazni az oktatási tevékenysége során. -
Képes a
szaktudományi, szakmódszertani, szaktárgyi, tanuláselméleti és tantervi
tudásának hatékony használatára. c) attitűdje - Elkötelezetté válik az élethosszig tartó pedagógiai
paradigma mellett |