Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Felnőttek képzése
Tárgy kódja: BT-PSZ-1360
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/2/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Polákovits Nándor
Tárgyleírás:

A kurzus célja: a hallgatók ismerjék mega hazai és nemzetközi felnőttképzési tendenciák jellemzőit és tudják alkalmazni az andragógia nyújtotta lehetőségeket a minőségi és hatékony felnőttképzési tevékenység során.

Főbb tematikai csomópontok:

1. A felnőttképzés elméleti alapjai, az andragógia szerepe.

2. Hazai és nemzetközi kitekintés, a felnőttképzés gyakorlatára, változásaira.

3. A felnőttképzés és szakképzés kapcsolatrendszere, speciális szakszókincse.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

-      Kozma Tamás: Az összehasonlító neveléstudomány alapjai. Új Mandátum, Budapest, 2006.

-      Zrinszky László: A felnőttképzés tudománya. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1996.

-      Polónyi István: A hazai emberi erőforrások ma és holnap. Educatio. 2016/4 http://folyoiratok.ofi.hu/educatio/lapszamok/2016-1

Ajánlott irodalom:

-    

Andragógiai szöveggyűjtemény / [szerk.] Bajusz Klára, Németh Balázs 1. kötet : Felnőttoktatási felfogások a 20. században, Pécs : IDResearch Kft. : Publikon, 2011. 173 p.

-      Csoma Gyula: Hogyan változtak a felnőttek nevelésének és oktatásának kulcsfontosságú problématerületei? : részlet a "Szárny és Teher" kötet háttértanulmányából.

-      In: Felnőttképzés, 8. 2. 2010. - 41-46.p. – http://mek.niif.hu/07900/07999/pdf/szarny_es_teher.pdf

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a)   tudása

-  Ismeri az andragógia tudományának alaptéziseit.

-  Ismeri a nemzetközi és hazai főbb tendenciáit.

-  Ismeri a felnőttképzéssel kapcsolatos szakmai, szervezési tudnivalókat

-  Ismeri a felnőttképzés módszertani repertoárját

b)  képessége

-      Képes minden hallgatóban meglátni az értékeket és pozitív érzelmekkel és empátiával viszonyulni minden tanítványához.

-      Képes együttműködést támogató, motiváló módszereket alkalmazni az oktatási tevékenysége során.

-       Képes a szaktudományi, szakmódszertani, szaktárgyi, tanuláselméleti és tantervi tudásának hatékony használatára.

c) attitűdje

- Elkötelezetté válik az élethosszig tartó pedagógiai paradigma mellett

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

drámapedagógia területen pedagógus-szakvizsgára felkészítő BSLP-PSZDP szakirányú továbbképzés Levelező magyar 4 félév BTK
fejlesztő, differenciáló pedagógia területen pedagógus-szakvizsgára felkészítő BSLP-XPSZD szakirányú továbbképzés Levelező magyar 4 félév BTK
gyermek- és ifjúságvédelem szakterületen pedagógus-szakvizsgára felkészítő BSLP-PSZGYI szakirányú továbbképzés Levelező magyar 4 félév BTK
közoktatási vezető és pedagógus-szakvizsga BSLP-XPSZK szakirányú továbbképzés Levelező magyar 4 félév BTK
pedagógus szakvizsga tanügyigazgatási szakértői területen BSLP-XPSZT szakirányú továbbképzés Levelező magyar 4 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe