Tantárgy adatlapja
A tantárgy keretében a hallgatók a
csoportfoglalkozás gyakorlati megtervezéséhez, idő- és térbeli kereteinek
megválasztásához, a hosszú és rövid távú célok kijelöléséhez, a
biblioterápiás ülés szakaszainak meghatározásához és a feldolgozást segítő
technikák alkalmazásához szereznek gyakorlati ismereteket. A megszerzett
tudás birtokában több alkalommal, változatos problematikájú és műfajú
szövegekkel közösen gyakorolják a foglalkozások megtervezését. |
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
YALOM, I. D.: A csoportpszichoterápia elmélete és gyakorlata,
Animula Kiadó, Bp. ISBN: 9789638611581 PETHŐNÉ NAGY Cs. (2004): Módszertani kézikönyv, Korona Kiadó,
Bp. ISBN 978 963 9589 05 6 RUDAS J. (szerk.) (1999): Önismereti csoportok, Animula Kiadó,
Bp. ISBN: 979 963 4081 271 |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
Egy adott
biblioterápiás csoport sajátosságaihoz és az előzetesen meghatározott
célokhoz igazodva képes kiválasztani a megfelelő segítő irodalmi műveket. Képes az irodalmi
művek komplex elemzésére, és hatékony alkalmazására a csoportfoglalkozások
során. Képes a terápiás foglalkozások szakszerű megtervezésére. |