Tantárgy adatlapja
A tantárgy keretében a hallgatók a csoportfoglalkozás gyakorlati megtervezéséhez, idő- és térbeli kereteinek megválasztásához, a hosszú és rövid távú célok kijelöléséhez, a biblioterápiás ülés szakaszainak meghatározásához és a feldolgozást segítő technikák alkalmazásához szereznek gyakorlati ismereteket. A megszerzett tudás birtokában több alkalommal, változatos problematikájú és műfajú szövegekkel közösen gyakorolják a foglalkozások megtervezését.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
YALOM, I. D.: A csoportpszichoterápia elmélete és gyakorlata, Animula Kiadó, Bp. ISBN 9789638611581
PETHŐNÉ NAGY Cs. (2004): Módszertani kézikönyv, Korona Kiadó, Bp. ISBN 978 963 9589 05 6
RUDAS J. (szerk.) (1999): Önismereti csoportok, Animula Kiadó, Bp. ISBN 979 963 4081 271
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
Egy adott biblioterápiás csoport sajátosságaihoz és az előzetesen meghatározott célokhoz igazodva képes kiválasztani a megfelelő segítő irodalmi műveket.
Képes az irodalmi művek komplex elemzésére, és hatékony alkalmazására a csoportfoglalkozások során. Képes a terápiás foglalkozások szakszerű megtervezésére.