Tantárgy adatlapja
A hallgatóknak lehetőségük van kezdő illetve haladó szinten tanulni a francia nyelvet. Az alapfokú nyelvi kurzuson a hallgatók megtanulnak olyan mondatokat és gyakrabban használt kifejezéseket, amelyek az őket közvetlenül érintő területekhez kapcsolódnak (pl. nagyon alapvető személyes és családdal kapcsolatos információk, vásárlás, helyismeret, állás). Az egyszerű és begyakorolt nyelvi helyzetekben tudnak kommunikálni úgy, hogy egyszerű és direkt módon információt cserélnek családi vagy mindennapi dolgokról. Tudnak egyszerű nyelvi eszközöket használva beszélni saját hátterükről, szűkebb környezetükről és a közvetlen szükségleteikkel kapcsolatos dolgokról. Célunk továbbá, hogy ezt az alapszintű nyelvtudást a hallgatók önállóan is tudják és akarják a későbbiekben fejleszteni és ehhez kapjanak segédanyagokat és módszertani ismereteket is. A középszinten lévő hallgatók, akik rendelkeznek középiskolai előtanulmányokkal és A2 szintű nyelvtudással, nyelvi kompetenciájukat B1 szintről B2-re fejleszthetik. Elsajátítanak különböző diskurzusokat a beszélt és az írott nyelv területén és a nyelvi kurzus elvégzésének eredményeképpen képesek lesznek szaknyelvi kurzusok hallgatására. A közép európai referenciakeret szintrendszerét használva az 5 tanegység 120 órája alatt a kezdő nyelvtanulók az A1-A2 szintet tudják elérni, a haladók pedig B1 szintről B2 szintre jutva elsajátíthatják egy másik kultúra gondolkodásmódját, bővíthetik szókincsüket, fejleszthetik szövegértési és szövegalkotási kompetenciájukat és elkezdhetik szakmai szókincsük és kompetenciáik fejlesztését. Adott félévre vetítve Kezdők: Bemutatkozás, köszönés és alapvető kommunikációs fordulatok elsajátítása szóban és írásban, a francia nyelv hangtani és hangsúlyozási kérdései, alapvető információkat adni és kérni szóban és írásban, kifejezni nagyon alapvető szerkezetekkel a véleményünket valamiről, alapvető morfológiai és lexikai ismeretek gyakorlása Haladók: Bemutatkozás, jellemzés, egymás megismerése, identitás és image kérdések, vélemények és érzések kifejezésmódjai, tanácsadás, coaching, önfejlesztés, egy életviteli tanácsadással foglalkozó cég szórólapjának létrehozása, a fogyasztói társadalom vásárlási szokásaival kapcsolatos diskurzusok, internetes vásárlás, reklamáció, vásárlási szituációk szóban és írásban, internetes oldal létrehozása |
A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN) |
A nyelvtanításhoz használt nyelvkönyvek megfelelő részei: Kezdőknek: M
style="font-size: 9pt; mso-bidi-font-size: 11.0pt">ÉRIEUX MÉRIEUX , Régine, LOISEAU , Yves, Connexions 1, cahier d’exercices+CD, Paris, Les Editions Didier, 2004, ISBN 978-2-278-05528-9 Haladóknak: DOLLEZ , Catherine, PONS , Sylvie, Alter Ego 3, méthode de français+CD, Paris, Hachette, 2007, ISBN 978-2-01-155512-0 DAILL , Emanuelle, TREVISIOLE , Pascale, Alter Ego 3, cahier d’activité, Paris, Hachette, 2007, ISBN 2-01-155513-2 Ajánlott nyelvtankönyvek és nyelvtani gyakorlók: http://frantan.elte.hu/dokk/Karakai.nyelvtan.pdf GRÉGOIRE , Maia, Grammaire progressive du francais, niveau intermédiaire A2/B1, Paris, Clé International, 2009, ISBN 978-2-09-033854-6 Ajánlott internetes oldalak az önálló tanuláshoz: |